Højspændingskondensatorer

Hejsa

Søger nogle små højspændingskondensatorer.
Har lige pt nogle 15 kV 100 pF kondensatorer, men ville gerne op i spænding
da der kommer til at ligge ca 30 kV over dem (jeg har to sæt af tre
stk(parallel) i serie, men er tæt på grænsen)

Hvad findes der som ikke fylder alverden ?
Dem jeg bruger lige pt er disse:
http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU57%8850

Som i kan se er disse små. De skulle alternativet også gerne være. Er godt
klar over at de bliver større jo højere spænding, men de eneste jeg findet
er som 1½ liters colaflasker (maxwell og lign)

Nogen der kender nogle ?

Re: Højspændingskondensatorer

http://www.jensencapacitors.com/high/index.html er berømte for deres
kondensatore, men jeg ved ikke specifikt mht. størrelsen, men det skader
jo ikke at spørge dem :-) Skulle være flinke folk efter hvad jeg har
hørt, på trods af de bor i Brøndby.

Mvh

Jan Rasmussen - Radiomekaniker og på ingen måde fodbold-fan

Site Timeline