Højspændingsforsyning: 34kv@4ma DC

Hej, jeg har en CRT projector som har en lidt sub-optimal HVPS, den har
problemer med at holde spændingen reguleret når belastningen stiger brat
(ved et lyst billede går der ca 1/4 skærm før den er oppe på fuld effekt
igen).

Der er et billede af bæstet her:
http://dion.swamp.dk/pics/ht/ampro4200g/renovating/img_2273.jpg

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal kigge efter for at få den
til at makke ret?

Er der andre apparater hvor man kunne finde en forsyning med lignende
specs som kunne bruges i stedet for?

Tricket med den her Spellman forsyning er at over halvdelen er støbt ind
i en grå masse, så al højspændingen er umuligt at inspicere/skifte, men
jeg regner kraftigt med at problemet ligger i regulatoren, for den
virker såddan set fint, ud over at den er for langsom.

Jeg har fået at vide at en ny enhed koster ca. 1800 USD, så jeg har
meget lidt lyst til at skulle skifte den ud.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: Højspændingsforsyning: 34kv@4ma D C
Hej!

Kender ikke den enhed, men du bør da undersøge den for de "almindelige"
problemer med sådanne sager. Dvs. defekte lytter og evt. løse forbindelser :)

Næppe.

Hm.... Kan du ikke lige skille den ad og poste et billede af dens indmad?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Højspændingsforsyning: 34kv@4ma D C

Jo, min første tanke var også at omlodde alt jeg kan komme i nærheden af
og skifte alle 'lytterne:)

Maskinen enheden sidder i er trods alt fra 1995 og der er kun passiv
køling af den.

Resten af maskinen er kølet af 3 sirener som også flytter en anelse luft:)

Will do.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Site Timeline