Højfrekvent hylen på CRT monitor ?

Dav i gruppen.
Måske nogen har en ide de vil dele med mig ?

Jeg er efterhånden ved at have en del Compaq V720 skærme der hyler, sådan
meget højfrekvent.
Det er noget der ligesom bliver værre jo ældre de er, så jeg tænkte at det
måske er en eller anden simpel rep. / udsk. af komponent ?

Anyone ?

Kent Nielsen

Re: Højfrekvent hylen på CRT monitor ?
Hey

det kunne være nok at lakere en spole i liniedelen... er det ikke omkring 15
khz ???

tag en plastik pin og tryl lidt til diverse i liniedelen mens den er
tændt... og lyt

hvis det er en spile, så skal den bare lakeres med noget varmebestandig lak

Kasper

Re: Højfrekvent hylen på CRT monitor ?

-En tryllestav :-)))

Re: Højfrekvent hylen på CRT monitor ?

ja, har i ikke sådan en ?? min er DOG ikke lavet af plastik

Kasper

Re: Højfrekvent hylen på CRT monitor ?

Det kan man sgu da kalde at komme i stødet :)

Mvh max

Re: Højfrekvent hylen på CRT monitor ?

Jeg var ikke mere end 16 år, da jeg gjorde visse erfaringer med
højspændingen i et TV. Jeg vidste godt at det var farligt, så jeg tog en
blyant og pirkede til transformeren med. Jeg erfarede at den grafitstift,
der var inde i træpinden var en god leder. Siden har jeg ladet andre om at
pille i den slags og kun brugt blyanter til at skrive og tegne med.