H-Bridge

Er der nogen her der kan hjælpe mig med
at finde en H-bridge Mosfet der kan tåle over 10Amp

Har fundet denne her nedenfor, men den kan max tåle 10 Amp
http://www.mskennedy.com/client_images/catalog19680/pages/files/3020rb.pdf

Gerne et Web-link...
Og hvor den kan købes...

Monie

Re: H-Bridge

"over 10Amp" er ret upræcist. Normalt tager man 4 transistorer og
monterer på en klods.

Hvilke strømme/spændinger skal du bruge?
Hvad skal du drive?

Bo //

Re: H-Bridge

Jeg har brugt 4 x IRFZ 44 (55A, 60 V) som koster ca 7 kr /stk hos
RSonline.dk

Alternativ har National nogle færdige H-broer LM18245 som kan tåle 3 A op
til 55 volt til omkring 250 kr/stk
mvh Niels

Re: H-Bridge
Hej Niels

Det er en 3-Phase Brushless DC motor jeg skal bruge 3 stk H-Bridge Mosfet
(55V til 60V)
Er ved at lave en Brushless DC motor styring fra Elektor februr 2006.
Og hvis jeg skal lave den med IRFZ 44 skal der benyttes 12 Stk.
Derfor hvis der fantes en H-Bridge Mosfet vil det blive letter at lave
printpladen.

Mvh
Monie

Re: H-Bridge

Til gengæld 20 gange så dyrt.

http://www.mskennedy.com/client_images/catalog19680/pages/files/4203ra.pdf

Pænt pynt i stuen:

Re: H-Bridge
Hej Klaus
Tak for dit svar
Hvis du kikker nærmer på denne her PDF-fil:
http://www.mskennedy.com/client_images/catalog19680/pages/files/3020rb.pdf

Så vil du se, at man kan styrer hvert gate (indgang) seberat.
Og det kan man ikke på 4203 som de Web-linker til herunder.
Det er en 3-Phase Brushless DC motor styring der skal laves.

Med venlig hilsen
Monie

Re: H-Bridge

Jeg har med held benyttel irl1004 til mine motorstyringer. eneste minus er
at den har en lidt tung gate på 5.3nf
Det er ikke den nyeste eller billigste. men den er gennemprøvet. jeg trækker
60-70A (hakket til 8KHz) vedvarende gennem sådanne en med en minimal
køleplade. i peaks (motor atart op) har jeg været kun været oppe omkring
150A.

Re: H-Bridge
Ok
Mange tak for oplysningen

Mvh
Monie

Re: H-Bridge

-småsager. FET'er til store strømme har et stort areal, og deraf
følgende stor gateladning. Hvis man skal switche en stor transistor
hurtigt, skal der adskillige Amp til at omlade gatekapaciteren. Og det
udelukker ofte primitive drivere med en transistor og en pullup modstand
og også port output fra mikroer.

Jeg bruger selv nogle 4Amp gatedrivere i flere af mine "grovere" projekter