H belysning

Er der nogen der kan hjælpe mig
Jeg har købt sådan en

http://www.thansen.dk/product.asp?c19%6792160&n51%7727104&pn61%8451705

Kan man uden videre klippe denne ledning og sætte den til f.eks sit lysnet i
bilen.
Det ligner en modstand der er bygget ind i det stik til cigartænderen
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: H belysning
Hej Preben

Hvis der er en modstand i stikket, ja så må du ikke fjerne den, den skal
sidde i kredsløbet for at begrænse strømmen i lysdioderne, hvis den
ikke er der dør de omgående, men hvis du sørger for at den er i
ledningen, ja så skulle der intet være i vejen for at sætte den til
den faste installation i bilen.

Mvh Max

Re: H belysning
Du skal bare huske der skal være en sikring mellem din H-belysning og
batteriet/akumolatoren på bilen, ellers bliver den kasseret ved et evt. syn
af bilen.

Samt belysningen skal kunne afbrydes med en kontakt, da det ikke er en del
af bilens standartudstyr.

---
Re: H belysning
Hej Kongen

Jeg går ud fra at du skriver disse ting fordi at det er noget du har forstand
på,
og jeg syntes det er et par rigtig gode oplysningere, og nu sidder jeg og
tænker på om du evt. kender andre regler omkring indbygning af ekstra
udstyr i biler der kunne være rare at kende ?

Mvh Max

Re: H belysning
Hej Max,

Lovgivningen kan findes på:
<URL:http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20011189505REGL%20
Afsnit 6 (EL-ANLÆG, LYGTER, REFLEKSER M.V.) omkring 1/3 nede fra toppen af
siden er nok det mest relevante.

Glædelig baghjul :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fint nok, tak for info.

Tak i lige måde og godt nytår til jer.

Mvh Max

Re: H belysning
Hej Max,

Velbekomme :)

Tak :)  og også Godt Nytår til jer, fra os i den anden side af kortet

--
Venlig hilsen,
Søren