gsm repeater ?

hej Alle,

er der nogle der ved om man kan lave en form for gsm repeater.

jeg tænker på noget med en antenne på tage et kabel ned til en forstærker og
vider til en lille antenne der sidder inde i huset, så jeg fik lidt bedre
mobil tlf dækning i huset.

hvis det nu er meget umuligt at lave selv, er der så nogle der kender et
sted hvor man kan købe noget i den stil uden at det koster en formuge.

mvh Morten

Re: gsm repeater ?
Du skal bruge 2 antenner beregnet til frekvensen samt noget kabel uden ret
meget tab så sætter du den ene antenne op på taget og den anden inde og
forbinder kabel
med nogle gode stik til formålet .Der skal ikke nogen forstærker imellem

kabel og stik koster men prøv Dansk mikrobølge teknik

Morten

og

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: gsm repeater ?

hej Bo,

jeg er godt nok uddannet elektronikekanikker, men det er 10 år siden jeg har
arbejdet med analog ting,
og jeg har aldrig rigtig arbejdet med HF og slet ikke antenner osv,

så har du mulighed for at lave en skitse til mig af hvordan du mener sådanne
en antenne skal se ud ?

mvh Morten

Re: gsm repeater ?

nej. Du kan evt bringe den videre til fritid...hamradio...

Bo //

Re: gsm repeater ?
Du skal nok lave enten en yagi eller en loopyagi
.loopyagi giver ca 3 db mere end en yagi
prøv Rothammels antennen buch
kan sikkert lånes på
biblioteket
Der står alt om antenner de er ikke så svære at lave der er også vist
beregninger

Morten

har
sådanne

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: gsm repeater ?
 Et link til en forsøgs antenne  yagi http://girasoli.org/?p64 %

loopyagi dog ikke til 900mhz
http://het-bar.net/projecten/html/chris_pieploop.htm

Der ligger også beregningsprogrammer på nettet, et eller andet sted ?

Morten

har
sådanne

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Re: gsm repeater ?

hej Morten,

jeg er godt nok uddannet elektronikekanikker, men det er 10 år siden jeg har
arbejdet med analog ting,
og jeg har aldrig rigtig arbejdet med HF og slet ikke antenner osv,

så når du skriver (5 * 5/8) er det så 3 antender på 5/8 bølge ? og kunne du
måske lave en skitse til mig ?
kvordan skal antennen på 1/4 bølge se ud ? er det bare en stang i den rette
længde ?

hvordan er det man regner bølgelængden ud ?

hvis jeg både skla kunne køre 900 og 1800mhz kan jeg så ikke bare lave 2
antenner på taget og 2 i stuen, altså et sæt til 900 og et sæt til 1800mhz ?

har du mulighed for at lave en skitse til mig af hvordan du mener sådanne
nogle antenne skal se ud ?

mvh Morten

Site Timeline