GSM-modul til computeren

Hej, jeg har brug for at kunne sende og modtage sms'er fra min computer.

Jeg havde egentlig tænkt mig selv at programmere mig ud af det i visual
studio, men hvis der findes et godt gsm-modul med tilhørende software, der
kan lave en hel masse forskellige ting, så er der jo ikke nogen grund til at
opfinde den dybe tallerken igen...:-)

Jeg har brug for at udsende nogle statusmeldinger på bestemte tidspunkter og
til bestemte telefonnumre.

Er der nogen, der har erfaringer med en god pakke..., den må naturligvis
gerne være billig...:-) og helst kunne bruges på en bærbar...

Jeg ønsker ikke at gøre brug af de der sevices, der tilbyder at sende og
modtage sms'er for en...

mvh. Tommy

Re: GSM-modul til computeren
De fleste mobiler i dag kan jo kobles sammen med en computer, men hvor
nemt det er at sende uden brug af deres software ved jeg ikke.

D211 (gammel nokia data kort til pcmcia) kan også sende og modtage sms.
Ligesom de 3g usb modems kan.

Re: GSM-modul til computeren

Lige præcis.

De der 3G usb modemmer der findes kan du forholdsvist nemt lave nyt software
til.
De modmmer jeg mener er:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_mb&id81%88

Jeg har kun prøvet at lave software til det der hedder Huawei E220.

Det program der følger med installeres og startes.
Du kan evt. fjerne koden fra simkortet, og lægge et link til programmet i
start mappen i startmenuen, således at det starter af sig selv med opstart
af computeren.
Jeg lavede et program der "fjernstyrede" det program der fyldte med...

Jeg har desværre ikke det program mere, da det var hos en jeg kender jeg
lavede det.
Han skulle bruge det til noget arbejdsplanlægningssystem.

Christian

Re: GSM-modul til computeren
Tak for de forskellige forslag...

Nogen, der ved, om/hvor man kan købe sådan et løst 3G usb-modem...??

Jeg er stadig også ret interesseret i, hvis der findes noget software, der
specielt er beregnet til at bruge et sådan modem... (jeg har kigget lidt på
Gammu, men skal lige have kværnet det ordentlig igennem, for at se om det
kan bruges...)

mvh. Tommy

Re: GSM-modul til computeren

Jeg købte et uden binding i Telmore´s webshop

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: GSM-modul til computeren
Søg efter "3G modem" eller "Huawei" på dba.dk, der er nogle stykker..

Mvh
Johannes

Re: GSM-modul til computeren

Alternativet er vel en gammel 6150 eller 6310i?

Kan du bruge sådan en og er du villig til at betale en "slik" for den,
så send mig en mail (adressen er at finde på en af de hjemmesider jeg
linker til i min signatur).

Re: GSM-modul til computeren

Hej Tommy

Du skal have fat i et GSM modem fra Wavecom eller Siemens.
De har typisk en alm. comport (RS-232) og et AT command set ligesom alm.
modemer.

Jeg anvender selv et Wavecom WMOD2 og en VB 6.0 applikation til at sende
SMSér.

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: GSM-modul til computeren

Jeg bruger en aflagt Nokia 3310 sammen med programmet Gammu:
http://www.gammu.org/wiki/index.php?title=Gammu:Main_Page

Re: GSM-modul til computeren
Hej Tommy

Hvis blot du skal kunne sende og modtage sms fra og til computer..

Hvorfor så ikke blot benytte en sms gateway

Så har du ingen investeringer og skal blot lave dit program

Lars

Re: GSM-modul til computeren

Og dog...
Du skal on the fly have adgang til internettet.
Hvis jeg skulle have haft internet mobilt på det system jeg lavede dengang
skulle der alligevel investerets i et mobilt modem således at der var adgang
til internettet.

Systemet var til et firma med jord og beton så mester havde sin computer i
bilen med sig rundt.

Derfor var den løsning med et abonnement til sms billigst.

Christian

Site Timeline