GSM Modul - hvilke og hvor ?

Nogen her der kan anbefale nogle gode og meget gerne billige GSM Moduler og
hvor de evt kan købes.

Har nemlig rodet lidt med et Siemesn MC55/56 Modul som sad i et andet
produkt vi havde hvor det nemt lige kunne pilles ud. Og nu kan jeg da en en
masse sjove ting man kan lave emd det sammen med en Microcontroler.

Men søger jeg efter dette modul på nettet, Finder jeg kun moduler der ser ud
som følgende
https://pia.khe.siemens.com/index14267.htm
Dette er et meget lille print med et lidt specielt stik i.
Det print der er i din modul jeg sidder med er bygget op af 2 dele, den del
man ser her fra linket plus et ekstra print som så indeholder en del flere
komponenter og et RS-232 Stik Og det skal den jo helst have så jeg også kan
kommunikere med den.

Så er der nogle der ved et sted hvor sådanne moduler kan købes for
fornuftige penge?

Skal primært bare bruges til at kunne sende og modtage SMS'er fra til noget
styring. Men på sigt kan det måske også være lidt sjovt at kunne benytte
GPRS eller lignende via det, men dette er nu ikke noget krav i første
omgang.

På forhånd tak.

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?
1270+Moms dyrt ?

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok11%814.htm

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?

Ja det synes jeg er lidt dyrt når de kan fåes til 100? her
http://gsmpro.de/cellular /
Havde bare været nemmere hvis de havde været til at få for rimelige penge i
danmark

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?

hvorfor er det et problem at skulle bestille dem i tyskland... det forstår
jeg ikke...

Rasmus

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?

kig på Wavecom evt. hos http://www.acal.se/dk/index2.htm

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?

og
en
ud
del
kan
noget

Hejsa,

Det du søger er en terminal, hvis du søger på GSM/GPRS terminal istedet for
modul, så får du dem med stik.
Tellit har en del fine moduler og deres priser er absolut rimelige
(6-800kr). De kører også GPRS og jeg ved at Rutronik handler med dem. Jeg
vil tro at du kan handle nogle stykker hos dem.

Mvh
Henrik

Re: GSM Modul - hvilke og hvor ?

Or for free on:
http://www.epn-online.com/page/42115/three-compact-gprs-gps-developer-packa =
ges-to-give-away-win-a-fast-track-positioning-solution-bundled-with-access-=
to-the-track4free-server.html
*** Three Compact GPRS GPS Developer Packages to Give Away ***
win a fast-track positioning solution bundled with access to the
www.track4free.com  server

Site Timeline