GSM modtager

Hej Gruppe

Jeg påtænker at lave en fjernstart af fyret i min bil, meget gerne via SMS.
Jeg ved man kan købe færdige moduler til dette, men de koster desværre også
flere tusinde.

På et tidspunkt læste jeg om en som havde ombygget en gammel mobiltelefon
til at aktivere en udgang hvis den blev ringet op/man sendte en sms eller
lign., er der nogle som kender artiklen ?
eller har nogle lignende ideer ?

Det jeg har brug for, er et relæ som trækker, når jeg sender en sms til
modtageren, eller evt. ringer modtagen op.

MVH  Lars

Re: GSM modtager

"> Jeg påtænker at lave en fjernstart af fyret i min bil, meget gerne via
SMS.
også
Prøv at kik her http://www.wrankl.de/SMST4PIC/SMST4PIC.html

MVH
Henrik

Re: GSM modtager

Tager et kig på det, er der andre forsslag så kom endelig med dem.

MVH  Lars

Re: GSM modtager

Og hvis nogen ringer "forkert nummer" ?

--
Jan_stevns

Re: GSM modtager

Normalt sker det jo ikke ret tit.
Men i dette tilfælde vil det evt. starte mit fyr i f.eks 30 min. derefter
stoppe igen, hvilket der i princippet ikke er sket noget ved (udover den har
brugt en lille smule benzin), men igen jeg tror ikke det er noget der vil
ske ret tit.

MVH  Lars

Re: GSM modtager

Hey.

Jeg har selv søgt på emnet, da jeg har en aflagt Nokia 3310 som jeg har
tænkt mig at bruge til noget GPS-tracking, samt lidt andet sjov.
Prøv at kigge på det første link på:
http://www.google.dk/search?q=nokia+fbus+sms

Mvh Jesper G

Re: GSM modtager

Flere tusinde koster det nu ikke.
Du kan købe et TC35i GSM modem for 99 euro hos www.gsmpro.de,
Det kræver selvfølgelig at du er lidt elektronik kyndig, så du kan smide en
micro på, og styre alle de signaler du vil.
Du snakker bare almindelige AT kommandoer til modemet.

Hvorfor skal du bruge så lang rækkevidde?
Kan andre fjernbetjeninger ikke du?

mvh
Kåre

Re: GSM modtager
Bare for at være lo tech på dette:

Hvis det skal være super enkelt, så få fat på en gammel mobiltelefon, åbn
den og tag fat i de signaler der går ud til buzzeren (eller højttaleren) og
detekter på signalet til denne transducer når telefonen ringer / modtager
SMS. Dette kan gøres mere eller mindre acanceret men en simpel ensretter og
en transistor kan gøre det.

- Måske kan du ovenikøbet selv lægge en 'personlig' ringetone ind (for det
nummer du ringer fra) som du så detekterer på, alle andre der skulle ringe /
SMS'e skal så benytte en ringetone du ikke detekterer på (prøv at lege med
mulighederne i den telefon du får fat på)

/Niels

Re: GSM modtager

Evt få fat i en model der er lydløs, og kun vælger en ringetone for hans
eget nr

Re: GSM modtager
On Tue, 2 Oct 2007 19:43:51 +0200, "Lars"

Denne kan tricket, og kan desuden bruges som alarm.
https://shop.alarmsystem.dk/Inventory/Navision/41959

Vh.
Klaus

Re: GSM modtager

Har du kigget på denne
http://www.lautronic-online.dk/product.asp?product55%45
1695 kr excl moms

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: GSM modtager

Tak for alle de gode forslag.
Har dog selv fundet et andet alternativ...
et lille byggesæt, som detekterer på lyset i telefonens display, når der
kommer lys i display, trækker relæet i x antal minutter.
Alle tale opkald er viderestillet, så de giver ikke lys i display (tænder
fyret)
Alle sms beskeder giver giver lys i display, så relæet trækker.
Så er der selvfølgelig risiko for at der bliver sendt en sms som er sendt
til forkert modtager, men så må fyret starte de få gange det skulle ske.

Håber der er andre der kan bruge ideen.

MVH  Lars

Site Timeline