GSM modtager??

Er der nogen som ved, hvor man kan købe en GSM modtager, som kan tænde
og slukke dimser  vha.. en SMS?

Jeg har tidligere haft kontakt til det danske firma VGE gruppen, men
magen til amatørfirma skal man lede længe efter, når det gælder
kundeservice.

Nogen som har andre bud?

Claus

Re: GSM modtager??

http://www.sattrace.dk /

Re: GSM modtager??

På ejendommeligvis fremsatte Klaus D. Mikkelsen følgende påstand:

Helt præcist hvor ser du sådan en dims?

Jeg kan altså ikke finde noget på deres hjemmeside...

Claus

Re: GSM modtager??

En kort beskrivelse af advanced modellen på
http://www.sattrace.dk/index.php?direction=produkter

Re: GSM modtager??

Det er nok af at skyde gråspurve med kanoner :)

Kontakt H-TECH i nørresundby spørg efter iSMS-4260 den kan jeg godt stå
indefor (har selv udviklet den)

den kan _alt_ det du søger !

www.h-tech.dk

m.v.h.
Lasse Madsen

Re: GSM modtager??

Acte, måske.
Ved dog ikke hvem de kan overtales til at handle med.

--
mvh Uffe

Re: GSM modtager??

www.velleman.be har en meget simpel en såvidt jeg husker.

Re: GSM modtager??

På ejendommeligvis fremsatte TGD følgende påstand:

Ja, den er lidt smart, men desværre ikke sikker mod forkerte opkald.
Det skal helst være en, som kører på SMS.

Men tak for budet, det er da værd at overveje.

Claus

Re: GSM modtager??
hvad med klingtech ?

Re: GSM modtager??

Jeg lavede engang en der gik ud på at putte et taletids kort i en en
ericsson 1028a og tape en LDR modstand fast på displayet. Når displayet så
begyndte at lyse, pga. den modtod en besked, så kunne gøre et eller andet.

Den metode var ikke særlig sikker eller noget, men det jeg brugte den til
var at man i sin tid kunne få en SMS når man modtog email som kunde hos
Worldonline, og så fik jeg min computer til at hente mail via fetchmail,
hvergang der skete noget på telefonen.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: GSM modtager??

Efter en søgning på google

http://klingtech.dk/produkter/sms_alarm.php 2stk relæer til 4000kr

http://sms-solutions.dk produkterne ser mere prof. ud

http://www.teas.dk dårlig hjemmeside ! men der er en pdf
http://www.teas.dk/innosign/pdf/SMS DK.pdf

http://www.profort.com dansk  http://www.profort.com/pdf/Brochure_mGL_DK.pdf

http://www.comsystem.dk/gtm/indhold_gtm.html

og der er sikket flere

Lars G

Re: GSM modtager??

Har lavet et lille program i delphi, som så kører på en PC der styrer via
Printerporten

--
Calle.

Re: GSM modtager??
Hejsa

Kan det så også snakke med en GSM-fon?

/Hauge

Re: GSM modtager??
Ja, jeg sender en SMS med f.eks 81, det tolker det så som udgang 8 skal ON.
80 er så udgang 8 OFF. Har så oprettet en gratis mailadresse, som jeg så kun
bruger til det. Når jeg så får problemer med at der er nogen der har luret
adressen, så laver jeg så den kun accepterer det der kommer fra mine numre

--
Calle.

Re: GSM modtager??

På ejendommeligvis fremsatte Calle. følgende påstand:

styrer

Og hvordan kan den tænde fyret i min kammerats bil??

Claus

Re: GSM modtager??
Hej Claus,

Der er en side på nettet om at bruge en gammel Ericsson T10 og dekode
SMS'er fra bundstikket (blot lavet til at deciffrere en tekst som
"01010101" - altså en tekstrepræsentation af en byte, men det er jo op til
en selv at ændre).
Hvis det har interesse kan jeg finde linket og sende det.

--
Venlig hilsen,
Søren

--
Calle.

Re: GSM modtager??

    http://www.gm862.com /

    Den virker fint, men kræver at du ka lave noget styring til den.... men
det er ikke slemt, hvis man kan programere en lille MPU :)

    Prisen er fin, og af de 5 jeg hat modtaget fra dem indtil nu, virker de
uden problemer... Fejlene indtil nu har ligge på softwaresiden på ens
egen MPU, ala timings problemer :)

--
VH
Lars Molnit

Hvis du kan programmere en microcontroller, så find en gammel Siemens
mobiltelefon og brug den. Du snakker serielt med den, og vha. AT
kommandoer, kan du aflæse hvilke SMS'er der ligger i telefonen. Det gør
du så bare en gang i mellem, og så kan du se, om der er kommet noget nyt.

Der findes eksempler på nettet, der viser hvilke AT-kommandoer du skal
bruge.

Har selv brugt løsningen - dog var telefonen (MT50) tilsluttet en PC og
ikke en microcontroller. Men det kan helt sikkert lade sig gøre med en uP.

--
Lars

Re: GSM modtager??
Kig evt. på denne http://www.bdconsult.com/uk/products.php?show=4&sub14 %
den virker fint til varmestyring i mit sommerhus

--
Venlig hilsen

Viggo