GSM Boks med Relæ Funktion

Jeg søger en forholdvis billig GSM boks der skal kunne styre et relæ til en
Dør.
Har brug for en hvor det er muligt at ringe til og herefter indtaste en
adgangs kode og så kunne tænde slutte for et eller flere relæ'er.
De fleste jeg kan finde står der kun noget om at de kan styres via SMS, og
lige den funktion kan jeg ikke bruge i det her sammenhæng.

Så der der nogen der kan anbefale nogen der kan dette.

Jeg har slev kunne finde dem her

http://www.conrad.de/goto.php?artikel19%6666
http://www.conrad.de/goto.php?artikel19%0990
Begge til under 1400 Kr.
Men kan ikke se om de også kan ringes til eller kun virker via SMS.

Så håber der er nogen der kan komme med nogle andre og helst i samme pris
leje eller mindre.

På forhånd tak.

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

Jeg kan ikke åbne dine links, men Siemens har en Dect dørtelefon, hvor
featuren er en option.

Altså, et tryk på "døreknappen" aktiverer en forudstillet kald, enten lokalt
eller eksternt.
Den kaldte kan så optionelt via et par koder aktivere eller deaktivere en
dørlås.
Prisen var ~ 2.000- +  gigaset sl#####
Jeg er selv ret forelsket i den
finn

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

En DECT-telefon hjælper ikke meget, når Kim nu vil bruge en GSM-telefon ;o)

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

Enig, men funktionsbeskribelsen af hvad Kim ville oipnå, gjorde at jeg mente
han måske ville overveje en markant billigere/nemmere løsning. Et
kommersielt center formoder jeg har fastnetlinie/IPlinie. For under 3k kan
have sin funktionalitet på få timer  :-)

finn

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

Ja det mest normale er bestemt via SMS.
Nu ved jeg ikke hvor snild du er på fingrene. Hvis jeg selv skulle have
noget i den retning, ville jeg nok købe et GSM modul med RS232 interface,
f.eks. Siemens TC35i.

Så mangler man bare et print med de relæfunktioner man har brug for, en
bette micro og en anelse software, og så kan man man gøre lige nøjagtigt det
man har lyst til.

Men du skal nok ikke regne med at kunne gøre det billigere end de 1400 du
har fundet noget til. Det er det det koster sådan noget.
Et GSM modem alene koster vel ca. en tusse. Og så skal der et print til ved
siden af..

mvh
Kåre

Re: GSM Boks med Relæ Funktion
Grunden til det ikke må være via SMS er at jeg synes til tider kan der være
lange leverings tider på SMS specielt i visse perioder som til jul og nytår
har jeg oplevet tider op til 4 timer.

Og da det skal bruges i et motions center hvor ejeren har skal have mulighed
for at kunne lukke døren op lige hurtigt hvis der f.eks skal en håndværker
eller lignende ind udne for normale åbningstider. Så vil jeg helst undgå den
vente tid man kan ressikere via SMS. Da skal han med det sammebare kunne
ringe op og åbne døren når vedkommende skal ind.

Re: GSM Boks med Relæ Funktion
Dette er noget alm telefon udstyr: http://www.danbit.dk/produkter/0408.phtml
Og ham her kinamand har noget der laver GSM om til alm telefon, som så kan
bruges til ovenstående relæ.
http://www.novibo.com/ (fx denne allerede solgte på eBay:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item23%0280019009 )

Han har sikkert også meget andet.

Ellers bruger jeg selv Teltonika enheder:
http://www.teltonika.lt/en/pages/view/?id17 %

Se fx Wireless Controllers: http://www.teltonika.lt/en/pages/view/?id13 %

Christen Fihl

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

http://www.mobilalarm.dk/index.php?cPath22 %

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk /

Re: GSM Boks med Relæ Funktion

Jeg kom til at tænke på at www.olimex.com har et microcontroller kit med en
GSM telefon indbygget.
Rent sukkertøj for elektronikfuskere som mig selv (har selv leget en hel del
med GSM / micro opstillinger ).

Men det kræver jo så en programmeringsmand, men så kan du også få det lige
præcis sådan som du gerne vil have det.
Det kan endda være at sådan en programmeringsmand ville blive rigeligt hvis
du købte 2 af dem, og han fik lov at beholde den ene ;-)

Koster 180 euro.

Site Timeline