GSM Auto-Dial Alarm System!

Hej,
Jeg har lige anskaffet mig et "NoName" GSM Auto-Dial Alarm System, og
har lidt problemer med telekommunikationen til basen.
Programmeringen af SIM-kortet gF8%res via en normal mobil, hvor
opkaldsnumrene kodes ind, som de fF8%rste 5 lokationer pE5% SIM-kortet og
PIN-kode anmodning deaktiveres.
Med SIM-kortet i basen, fE5%r den fint kontakt til Mobilnettet, men jeg
kan ikke ringe nummeret op og jeg fE5%r ikke opkald ved alarm.
Nogen der har forslag, er  der noget andet jeg skal sE6%tte op i
SIM-kortet for at det vil fungere ??

Mvh S@nd

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Lyder meget som et programmeringsproblem, ikke et elektronikproblem. Har
du spurgt der hvod du købte den?

Alternativt er der en tysk newsgruppe, der beskæftiger sig med GPS
de.alt.technik.gps

Bo //

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Nok ikke lige den rigtige gruppe når spørgsmålet gik på en GSM auto-dialer
;o)

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Har spurgt hvor jeg kF8%bte den, men da det er et billigt "OEM"-produkt,
er supportniveauet fra forhandleren tilsvarende og kan desvE6%re ikke
hjE6%lpe mig, andet end at fortE6%lle, at mange andre har fE5%et det til
at virke. ;-)

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Har du testet SIM-korten i en almindelig GSM-telefon?
Det kunne godt være noget med abonentmentet eller diverse koder til
SIM-kort/"telefon"

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

SIM-kortet er testet i en almindelig GSM-telefon og bE5%de ind- og
udgE5%ende opkald til nummeret fungerer fint.
PIN-kode anmodning er slE5%et fra.

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Hvad med PUK-koden?
Jeg er dog usikker på om den kun skal bruges første gang SIM-kortet monteres
i en telefon, eller også når SIM-kortet flyttes til en anden telefon.

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

PUK koden skal vel kun bruges den dag man indtaster/programmerer PIN
koden forkert 3 gange i træk. Da PIN kode anmodning er slået fra skal
PUK koden så ikke bruges.

Med venlig hilsen Preben

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

PUK-koden bruges også til at aktivere SIM-kortet, men som sagt er jeg
usikker på om det kun er allerførste gang man bruger SIM-kortet, eller om
det også skal "aktiveres" når man flytter det til en anden telefon.

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Er det et forholdsvis nyt SIM kort du prøver med?

Gamle kort er ikke altid sikre på om de vil snakke med et nyt GSM modem.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Det er et helt nyt SIM-kort!
Fik anbefalet TDC Taletidskort, da det var det der var bedst erfaring
med.
Har siden afprF8%vet med et andet forholdsvis nyt Telmore SIM-kort, og
det virker heller ikke, sE5% jeg tvivler pE5%, at det er en fejl pE5%
kortet.

Re: GSM Auto-Dial Alarm System!

Prøvede engang på min gamle tlf at det med at få nyt simkort ikke duede.
Det var skiftet imellem 32kb og 64 kb som den gamle tlf ikke ville
acceptere...

Måske der var noget der ? Det er ca1½-2 år siden jeg fik den nye generations
kort

Site Timeline