Grundlæggende viden/information/kurser osv.

Hej.

Jeg vil gerne kunne lave mit eget TV, når det går i stykker. Nærmere sagt,
så synes jeg det er interessant at kunne "rode" lidt med elektroniske ting.
Men hvordan kommer jeg igang med noget grundlæggende viden? Er der nogle
kurser man kan tage som noget aftenskole lign.? Er der nogle grundbøger på
nettet, som er gode? Nu er det mest alment grundlæggende, for ved specifikke
problemer, kan man jo søge konkret hjælp på nettet.

Jeg har dog ikke lyst til at tage en uddannelse igen, som
elektronikfagtekniker, men vil gerne kunne løse nogle elektronikproblemer på
komponentniveau.

Nogle har der links til informationer på nettet, oplysninger om kurser
(aalborg) eller lign.? Inden jeg begynder at betale 500 kr. for en bog hos
ef.dk eller ingeniøren. :)

pft.

Nic

Re: Grundlæggende viden/information/kurser osv.

"> Nogle har der links til informationer på nettet, oplysninger om kurser

www.epanorama.net

--
Morten

Re: Grundlæggende viden/information/kurser osv.

Måske kan du bruge nogle af linkene i min samling, se de sidste punkt
(Andet):

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Byggesæt kan også være en god introduktion til elektronik.

Du må heller ikke glemme biblioteket, der kan du også finde nogle bøger om
elektronik.

Re: Grundlæggende viden/information/kurser osv.
En tur på biblioteket "Elektronik for Alle" var mit udgangspunkt da jeg
startede, for 14 år siden.
Den begynder fra "begyndelsen" med Ohms lov og slutter med lidt
grundliggende digitalteknik, der er mange bygge projekter som er meget
lærerrige i.
Der er sikkert også mange andre bøger også på engelsk og tysk, hvis det
har interesse.

Ejvind Andersen