Grønt skærm på Philips 32pw8506

Hejsa.

Er der nogle her der har dårlige efaringer med Philips 32PW8506 ?
Fjernsynet er lige under 3 år og gået i coma :-( lidt surt med et fjernsyn
man har givet så mange penge for for knap 3år siden.

Skærmen begyndte for en 20 dage siden komme med en lysgrøn skærm der trak
sig lidt sammen i sidene og med lyse streger vandret hen over i et øjeblik
men nu er det blevet meget være næsten flere gange dagligt i op til 20 sek
og nogle gange må vi slukke det og tænde det igen.

Nogen der ved hvad der er gået kold i det ?
Har mere lyst til at ringe til Philips og fortælle hvad for noget skrammel
jeg har købt som kun holder 3 år *smiler*

Godt Nytår :)
--
Mvh Kim - oz6v
Fjern 5 ved mail direkte.

Re: Grønt skærm på Philips 32pw8506
On Fri, 30 Dec 2005 23:54:41 +0100, "W i n g m a n"

Nu er jeg ikke ekspert men da ingen andre har svaret prøver jeg lige
at se om jeg kan få sagt noget der ikke er noget forfærdeligt sludder.

Der er en spænding i dit fjernsyn der hedder G2 spændingen (Gitter 2)
det lyder for mig til at den spænding driller dig, hvis man skruer for
højt op der får man nemlig en grønlig skærm og de lyse streger der er
lidt skrå er såkaldte tilbgeløbs-striber.

Mener at der på de fleste nyere fjernsyn er et potentiometer indbygget
i selve højspændingen som styrer den spænding. Når du siger det er
sådan en komme/gå fejl så kunne det nemt tænkes at det er fordi det
potmeter er blevet dumt, måske problemet kan løses ved at skrue
bagbeklædningen af og prøve at give det potmeter lidt motion så det
ikke står præcist samme sted .. Der er som regel 2 (eller 3) potmetre,
en til fokus og en til G2 spændingen..

PS. hvis du ikke er 1000% sikker på hvad du gør så lad være, det kan
godt være rimeligt farligt at lege med sådan et fjernsyn hvis man ikke
ved hvad man har med at gøre..

PPS: Lad være med at følge mit råd før du ser om en eller anden evt.
bekræfter hvad jeg siger, jeg er godtnok faguddannet men arbejder ikke
med fjernsyn til dagligt så derfor er jeg ikke ekspert :-) ..

Henrik

Re: Grønt skærm på Philips 32pw8506
On Fri, 30 Dec 2005 23:54:41 +0100, "W i n g m a n"

3 år er i dag normalt forventet holdbarhed på forbrugerelektronik.

Fejlen er 99% sikkert et defekt billedrør, muligvis kan du pille lidt
med G2 og få et nogenlunde billede ud af det en tid endnu. Men uanset
hvad: Du skal have nyt TV.

Re: Grønt skærm på Philips 32pw8506

Det er trist som "varige forbrugsgoder" skrumper ind :-/

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Det kommer med prisen...