"grønne skygger" på skærm

Hej,
Jeg har en ældre 17" Compaq skærm fra 97' model 621. Lige når skærmen
tændes, eller går ud af standby tilstand opstår der nogle grønlige
streger eller skygger ved kontraster, så som tekst og lignende. Er der
nogle der har en idé om hvad jeg kan gøre for at fixe dette? problemet
forsvinder efter et par minutter når det hele er blevet varmt. Jeg kan
få det til at forsvinde lidt ved at puffe til skærmen.
--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling