GPS modtager.. - Page 2

Re: GPS modtager..

Der er ingen begrænsinger mht g-påvirkninger på gps udstyr, kun på
samtidig overskridelse af højde (18.000 m) og hastighed (600 m/s).

Men jeg kan da ikke afvise at din gps modtager står af ved høje
g-påvirkninger.

http://www.wassenaar.org

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: GPS modtager..

3 g er jo intet i mod at man taber den lidt hårt på bordet.
Jeg tror du er offer for en konspirationsteori :-)

--
mvh / regards

Christian

Re: GPS modtager..
GPS'en dør ikke men den falder ud og skal bruge noget tid på at komme på
banen igen. det er ikke ern teori. jeg har efterprøvet den. gps'en kom i en
pose som var bundet i en snor som jeg svang rundt i en cirkel. jeg udsatte
den for ca 5G

Re: GPS modtager..

en

Jeg tror jeg ved lejlighed vil prøve noget lign. med et GPS udstyr jeg har
liggende derhjemme.

--
mvh / regards

Christian

Re: GPS modtager..

Er det en håndholdt hobby GPS, eller hvad er det for en slags?

Og hvordan tror du antennes udstrålingsdiagram er under den process. Jeg er
HELT sikker på at den har en del udfald af den grund.

Hvilke filtre har du sat op i dynamiske filtre har du sat op i softwaren ?

Bo //

Re: GPS modtager..
Der er ingen filtre tror jeg. det er en navmann 3450 jeg har. antennen peger
op under forsøget. mest fordi jeg har den i min hånd. jeg bruger næsten
altid den eksterne antenne til den.

Re: GPS modtager..

En anden forskel kunne være at 3450'en kun opdaterer hvert andet sekund,
mens min kan gøre det 20 gang pr sekund.

-Det er meget uretfærdigt at sammenligne de to enheder. Dertil er pris og
teknologi alt for forskellige. Jeg mener jeg gav ca 12.000kr (ex.moms) for
selve navigator printet. Hertil kommer en god antenne til ca 2.000. Jeg
bruger den heller ikke til hverken bil eller båd, men til prof. anvendelser
indenfor kortlægning.

Bo //

Re: GPS modtager..
den opdaterer nu en gang i sekundet. og cirklen er ikke mere end 4 meter i
diameter.

Re: GPS modtager..

Sagtens. Det kan bare ikke betale sig :-(

Re: GPS modtager..

Megen kendskab til antennetrknik, 1.5GHz radio design, en digital
korrellator (eller 12 af dem...). Solide kundskaber indenfor matematik,
mange penge og god tid.

Der er nogen, der sælger teknologien på chip form.
http://products.thalesnavigation.com/en/solutions/oem/chipset.asp
http://products.thalesnavigation.com/en/products/product.asp?PRODID10%03

Den gørste GPS modtager, jeg så, var på størrelse med en skrivebordsskuffe
og brugte ca 100Watt.