GPS - Aktive positioner !

Hej NG

Jeg har en opgave med at aktivere noget udstyr ( on / off  udgang ) når man
befinder sig et eller flere bestemte steder på kloden.

Jeg skal med en laptop og en GPS kunne køre en strækning, og notere eller på
anden måde angive punkter eller strækninger.

Det positions data skal jeg så loade over i nogle GPS enheder, der så skal
aktivere en udgang når/hvis enheden befinder sig på de bestemte
positionspukter og strækninger.

Jeg har ingen ting ( jo en laptop og en PDA med GPS navigation ), men findes
der noget udstyr / software der kan dette ?

Det er vigtigt at jeg selv kan definere de punkter og strækninger, hvor
enheden er aktiv.

Jeg ved godt at dette indlæg bør ligge i en anden NG, men min erfaring siger
mig at det er i dette forum opgaveforståelsen og løsningsviden er størst.

Mvh.

Esben

Re: GPS - Aktive positioner !

 skal

SE5%dant udstyr kan kF8%bes, hvor meget vil du ofre pE5% det ?

--20%
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spF8%rg...

Re: GPS - Aktive positioner !

Sådant udstyr kan købes, hvor meget vil du ofre på det ?

øh..... sig frem - Jeg håber jo på en lille konstruktion med en : GPS
antenne, interface (USB, RS232( til at overføre de angivende data)), og
noget digital input / output( relæudgang ).....
og det kan vel ikke koste mange kr. !!!!!

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

FE6%rdige lF8%sninger med GPS, GSM og ud/indgange kan kF8%bes for en
2-3000 kr tror jeg.

Ikke hvis man selv laver det.
GHPS moduler koster vel 300 kr, sE5% skal man lave noget 8051 elektronik
som kan snakke med det og som kan snakke med pc og styre portene.
Og nogle udgange.
SE5% hvis man kan programmere sE5% kan det "nemt" laves for under 1000
kr.

--20%
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spF8%rg...

Re: GPS - Aktive positioner !

Færdige løsninger med GPS, GSM og ud/indgange kan købes for en
2-3000 kr tror jeg.
- Jammen der vil da være OK, men er der så " brugermulighed " for at
definere punkter og strækninger ! Har du et eksempel el. noget konkret
udstyr ?

Ikke hvis man selv laver det.
GHPS moduler koster vel 300 kr, så skal man lave noget 8051 elektronik
som kan snakke med det og som kan snakke med pc og styre portene.
Og nogle udgange.
Så hvis man kan programmere så kan det "nemt" laves for under 1000
kr.
- Ja - jeg går og pusler med at sammensætte et GPS, GSM modul og noget
microp.(ARM ) men din defination af " nemt "...... synes jeg virker lidt
u-overskuelig.
- Jeg er kommet til den konklution at jeg må købe et færdigt koncept, og så
måske få inspiration til egenfremstilling.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk