GPRS ?

Jeg skal til at implementere GRPS i min ATm128 applikation via et Siemens
MC35 GSM modem (self. med GRPS support) ...
Jeg har kigget lidt rundt overfladisk og har derfor nogle spørgsmål som jeg
gerne vil have afklaret inden jeg går igang.

Når jeg via windows hyperterminal "kalder op" til GPRS kommer jeg igennem og
får en masse karaktere ud på min uart som ikke giver mening (nok pga.
forkert baudrate og/eller fordi det er hex koder) fair nok ... efter 10 sek
og alt det "gylle" på min uart lukker forbindelsen ned.

når man har etableret forbindelse til GPRS og alt det data kommer væltende
ud er det så TCP/IP koder den kommer med ?
kan jeg "bare" implementere en TCP/IP protokol i min software og så spiller
det ? eller fåes der nogle TCP/IP converter ic'er som kan konvertere TCP/IP
om til RS232 eller andet godt ? (jeg er IKKE på udkig efter print og
produkter men IC'ere m.v. da jeg selv skal designe hardwaren)

jeg har aldrig rodet med TCP/IP men syntes at kunne forstå at det kræver
rimlig med RAM så jeg tænkte på at smække 64KB SRAM på min AVR mon ikke det
er nok ?

Det skal siges at jeg er interesseret i at kunne kalde op via GPRS til en PC
og overføre rå data fra et CF kort ...
så jeg ved ikke helt hvad jeg skal have fat i ? PPP? og alt det der ?

Nogen som har noget erfaring med dette som kan smide nogle guldkorn i ringen
?

m.v.h.
Lasse Madsen

Re: GPRS ?
Hej Lasse
spiller
TCP/IP
Det 'bare' er måske en 50-200 timers arbejde afh. om man er helt på bar
bund, hvilket du vidst næsten er. Du skal nok gå efter at finde noget færdig
TCP/IP stack.

Du finder nok ikke en IC der laver det for dig, da det jo ikke bare er en
konvertering.

En par stykker af det GPRS telefoner jeg har set laver en PPP forbindelse
mellem PC'n og telefonen. PPP er en protocol der har til hensigt at
transportere bla. IP pakker over en punkt til punkt forbindelse som eks.
async.

det

Ahh, på nettet kan du finde mange micro webservers hvor man har implementere
TCP/IP stakken i meneget mindre, så det er helt sikkert nok.

PC

Er GPRS den bedste option for dig? Kan du ikke lige forklarer mere eller
lave en lille tegning ?

Mvh

Søren

Re: GPRS ?
Hej Søren

færdig

Det havde jeg også håbet på.

Det er det kunden vil have så må vi jo levere :)  jeg fik et link pr. email

http://www.roundsolutions.com/gsm-modem/index.htm og det løser alle
problemerne for mig så det er jo simpelthen bare lækkert jeg vil gerne
pointere det for alle andre med GPRS ideer der ude ...kig på linket.

Og stor tak til Felix N. for at have givet mig det.

Tak for de mange råd.

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: GPRS ?

---cut-----
Jeg har ikke megen erfaring men jeg prøver med et par spgm.
Hvem er din GPRS udbyder ?
Hvilket nummer ringer du op til ? (Noget der ligner "*98****X#" ?)
Har du GPRS abn. ?

/Hans

Re: GPRS ?
Hej Hans..

Det er du da velkommen til :)

Har leget lidt med TDC Erhverv og Orange

*99# mener jeg det er (kan ikke huske det på en fridag :)

Ja det er jo ligesom en selvfølge :)

M.v.h.
L. Madsen

Re: GPRS ?
On Sat, 14 Feb 2004 22:29:13 +0100, "Lasse Madsen"

Jeg har lige tumlet lidt med at få min PC til at ringe op via GPRS, og
fra  tdc fortalte man at nummeret var "*9Y***X#" hvor Y er 8 hvis
telefonen/modemmet er Ericsson og 9 hvis Nokia (hvad Siemens skulle
være har jeg ingen ide om) X er et tal man henter ud af telefonen
vistnok kaldet "CD"/"DI"/"CI" ? Jeg husker det ikke precist.

Klart nok, men har man ikke abn. kan det jo tænkes at udbyderen bare
hælder l... i hoved af en hvis man kalder op.

/Hans

Re: GPRS ?

http://www.embedded-creations.com/projects/uipAVR.html

Der er også mulighed for at køre gennem uart'en med noget der hedder SLIP...

Kasper

(6.0 kører i ICC (kun stacken ikke html app))

Site Timeline