godt igang.. ja, hvordan det?

Hejsa allesammen..

Er lige ny i denne gruppe så bær gerne over med mig :-)

Er nyligt blevet meget interesseret i elektronik.. spørg ikke om hvorfor..
da jeg ikke selv ved det, men kan vist sammenstilles med .. at vågne en
morgen og tænke.. gad vide om ik man skulle begynde at interessere sig lidt
for elektronik.

sålangt så godt..

det er jo sikkert ikke nemt at kaste sig ud i, uden diverse doktorgrader,
men jeg kunne godt tænke mig at gøre forsøget alligevel.

Desuden har jeg, fra andre ting jeg har kastet mig over, lært at det er godt
at finde følgende

1. en mentor
2. et solidt, og brugbart produkt, at lave, som man kan starte med at lære
skidtet med.

2. tror jeg at jeg har fundet :-)

altså mangler jeg nummer 1.

er der nogen her i gruppen som synes det kunne være sjovt at træne en lille
paddawan..(elev) i ren interesse?

eller er der nogen som har nogle links eller lignende til noget grundstof
som man simpelthen bare SKAL læse inden man overhovedet går i gang ?

Venlig hilsen
Lars Andersen

Re: godt igang.. ja, hvordan det?
Hej Lars,

Et meget fornuftigt valg, hvis jeg selv må sige det. :)

Fortæl, fortæl, så ved vi, hvor vi skal guide dig hen.

Alle de basale love og regler (regneregler);
Ohm's, Kirchoff's, Maxwell's, tommelfinger-reglerne om strøm og
magnetfelt, etc.

Køb eller lån nogle gode bøger på dit lokale bibliotek. E. Dam Ravn
skrev i sin tid nogle meget gode begynderbøger som ved praktiske
eksempler beskriver materiet.

Du kunne overveje at tage en uddannelse indenfor elektronik, eksempelvis
som elektronik-teknikker (nutildags kaldet "IT- og Elektronikteknolog"),
der vil du komme i dybden med det hele og hvis du har lidt erfaring og
viden fra hobbylivet vil du givet få mere ud af uddannelsen.

Spørg løs, hvis du har spørgsmål til helt konkrete problemstillinger.

/Thomas

Site Timeline