Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Hej i gruppen.

Jeg er rendt ind i et lille problem, idet junior har købt sig en gammel
Marshall forstærker, som mildest talt trænger til en kærlig hånd.

Der er bl.a. smuttet et potmeter, 100Kohm lineært (a), og jeg har været hele
raden rundt af de elektronik-pushere, som jeg har under foretrukne, men det,
som jeg troede var helt banalt, viser sig at være (for mig) noget af et
problem at hitte.

Er der en der har lyst til at kigge i dk.binaer under: prøver igen...osv, og
komme med et bud på hvor dælen jeg finder sådan en fætter ?

Skal lige nævne, at det fremgår ikke så tydeligt, men det er med 6mm aksel
og riller.

mvh og på forhånd tak

Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.
Hej Ebbe

www.monacor.dk

Varenummer 012140 lineær, 012230 log

Mvh Max

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Der havde jeg godt nok ikke drømt om at lede. Tusind tak for hintet. ( Kan
det lade sig gøre at spørge dig om noget, som du _ikke_ ved ?)

mvh
Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.
Hej Ebbe

Det ved jeg ikke :)

Mvh Max

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Tak, så fik jeg den at tygge på :-)

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Kommer du til at mangle andre stumper, er importøren, hvis navn jeg desværre
ikke husker, stumperne til meget billige penge.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

desværre
Okay, det lyder spændende. Den er nu ikke mere hærget end at en god gang
rengøring vil gøre underværker. Dog mangler den bærehåndtaget, så skulle du
komme i tanke om navnet, så vil jeg være meget taknemmelig. ( Kan det være
Netto-music ?)

mvh
Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.
Hej Ebbe

Ifølge Marshall's hjemmeside er det

Musikpartner APS
Kornmarksvej 2
DK2605 Brondby
Denmark
00 45 4342 3622
00 45 4342 0622

Men det skulle ikke undre mig at du kan få det håndtag fra Manacor
også.

Mvh Max

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Kik på Varenummer: 129000

Mvh Max

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Jo, jeg havde skam kigget på det. Det er lige langt nok til at passe i de
originale huller. Skulle jeg sætte et "uoriginalt" håndtag på, så blev det
nok varenr 127940, det ser frækt ud.

mvh
Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Du kan da bare save af akslen, hvid det er den der
er for lang eller sætte nogle skiver i, hvis det
er gevindet, der er for langt.

NS

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Nej, med for lang mener jeg fra ende til ende. Der er to originale huller
med islagsmøtrikker, afstand 167 mm, og der skulle jeg gerne ha' fundet
noget, som ka' passe.
Men det er nu det mindste problem, jeg skal nok hitte det :o)

mvh
Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Ja det var vist  dem, de er i øvrigt ikke glade for bestillig via telefon.

Jeg fik en belæring telefonisk, om at det virkede bedre når man bestilte pr.
email end via telefon.

Jeg må give ham ret, jeg ringede jo for at høre hvor varerne blev af ;-)

Og da jeg sammen dag bestilte igen, via e-mail, kom varerne da også et par
dage efter.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Der er en mulighed for, at jeg har én liggende - er det absolut ikke mulig,
at potmetret må have lidt større fysiske mål ?

MVH ab©

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

mulig,
Jeg takker for tilbudet, men desværre kniber det med pladsen.

mvh
Ebbe

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

Send en mail til el-supply.dk på Bornholm - de kan skaffe fra dem fra
Monarco, og vist til billigere priser end opgivet på monarcos hjemmeside
(dvs. de får noget forhandlerrabat, og det kommer for engang skyld os til
gode..)
Vær i øvrigt lige opmærksom på bøvlet med angivelsen af log/lin - min
anbefaling er: mål efter for at være sikker på hvad du har. Man har skiftet
standarterne på et tidspunkt, og nogen producenter kan IKKE finde ud af hvad
der bør være a og b.

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk/salg

Re: Gode råd søges. Kan ikke hitte potmeter.

skiftet
hvad
Fremragende idé, den adopterer jeg lige med det samme, og ta'r kontakt til
dem i morgen.

Prisen er nu ikke noget der kan få mig til at gå i chock, men det er jo ikke
sikkert de gider handle med mig.

Takker for interessen.

mvh
Ebbe