God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?

Hej Gruppe,

Jeg har nu prøvet to forskellige typer blyfri loddetin,
den ene type er bedre end den anden, men har svært
ved at vænne mig til de mere matte lodninger.

Har nogen en type de kan anbefale?

Mvh
Gert K.

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?

Jeps det ser altså ikke godt ud, et eller andet i mig forsøger at fortælle
mig at det må være en dårlig lodning.
Men med tiden ender man vel med at mene, at en lodning ikke behøver at være
blank.

Jeg har prøvet et par forskellige typer, mangler stadig at finde det gode.

Mvh. Uffe Ravn

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?
være
Sjovt nok er det også det jeg tænker, det er ikke så slemt ved små loddeøer
som ved f.eks. store lodninger på klemrækker og lign. her er det meget
tydeligt
at lodningen er grim!
Dog kan man godt se under en forstørring at lodning ikke er "kold" da
den jo ikke er "grumset"
Mit næste forsøg bliver et par typer fra Multicore.

Mvh
Gert K.

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?

Tror ikke at det findes i øjeblikket. Vi har testet en snes typer uden at
udbryde: Yes!! Den er hjemme.

Benny

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?

Har arbejdet lidt med en type fra Asahi, der hedder SCS7 - den giver
faktisk et rigtig pE6%nt resultat, man kan dog ikke tillade sig at varme
lige sE5% lE6%nge som med alm 63/37 tin, inden lodningen bliver grim..

/Claus

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bru ger I?

FLUITIN finder jeg bedst - har brugt det i de sidste 20-25 år. FLUITIN
efterlader færrer rester af flusmiddel og en hel blank lodning (med mindre
man selv laver en kold lodning eller ryster på hånden). Jeg finder FLUITIN
lang bedre end f.eks. SAWBIT.
Karsten H. Jensen

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?
Jo, men vel ikke blyfri? :-)

Mvh
Gert K.

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bru ger I?

Det ved jeg ikke. Nu om dage lodder jeg kun i stærkt begrænset omfang lidt
servicelodninger og hjemmefusk - langt fra hver dag, og jeg har stadig
blyholdigt fra den gang, det var før, og det vil jerg da lige bruge først.
Karsten H. Jensen

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?
Hej Karsten

Hvor købte du blyfri FLUITIN henne for 20 år siden ?

(hint: spørgsmålet drejer sig om blyfri lodning)

Mvh Max

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bru ger I?

Hej Max

Navnet kan jeg ikke huske, men det var et firma i Kvistgaard. Da de omlagde
agenturer, overtog deres 1.-mand agenturet på JBL loddeudstyr og svjh også
FLUITIN.

HIN har/havde spidser til Weller (uorginale), så det kan også være, at de
har FLUITIN.

Efter 1989 havde jeg ikke det store behov længere grundet omlægning af
aktiviteter i firmaet.
Karsten H. Jensen

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bru ger I?

Hej Max

Hint back: Var kravet blanke lodninger - og i begrænset omfang - kunne
blyholdigt lodning eventuelt være en løsning.:-)
Karsten H. Jensen

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?
Hej Karsten

Nej, kravet var gode blyfrie lodninger, og ude i industrien findes
der ikke noget der hedder begrænset omfang.

Mvh Max

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bru ger I?

Hej Max

Så har jeg misforstået det. Det sidste giver jeg dig ret i. Det er (vist)
kun til service, at man fortsat må bruge blyholdigt - vel til den sidste
rulle er slidt op.
Karsten H. Jensen

Re: God blyfri loddetin til håndlodning, hvilken bruger I?
Okay, måske jeg skulle prøve den, kan se den fåes hos HIN.

Mvh
Gert K.

Site Timeline