Gnistgab

Hejsa

Jeg har brug for et kontrolleret gnistgab til et højspændingsprojekt ;)

Syntes at have set nogle små "glasampuller" som man kunne købe i feks
20-30-40 kv udgaver.
Men kan simpelthen ikke finde dem igen. Erindrer lidt at det muligvis var
siemens der havde lavet dem.

Nogle der kender til dem ? Eller til andre gnistgab som har en fast
definerer spænding ?

Re: Gnistgab

De kaldes "Surge arrester" og der er mange fabrikater.
Prøv evt. at kik under "Gasudladnings-overspændingsafledere" på
http://www.rsonline.dk (f.eks. vare-nr. 191-1535)

Re: Gnistgab

Det er muligt jeg læser forkert, men dem der klarer 20 kA, ikke 20 kV ;)
Eller er der noget jeg har misforstået ?

Syntes ikke jeg kan finde ret meget ved hverken RS eller farnell der klarer
over 1 kV...

Re: Gnistgab

Det var blot for at vise et billede af komponenten, så vi var sikker på at
det du kalder "glasampuller" også var det jeg mener hedder "Surge arrester".
Det er noget lettere for dig at søge når du kender den rigtige betegnelse.
Jeg tror ikke Google give et brugbart resultal med "glasampuller" ;o)

Site Timeline