GL. BO LX5500

Det gamle TV, B&O LX5500, driller mig.
Det vil ikke vise billede lige efter start, jeg bruger så min
DVD optager/afspiller som tuner til TV,
så er der ingen problemer med billedet / lyden,
når den så har stået der en ½ times tid og kørt,
skifter jeg over på TV-ets egen tuner, så er der pludselig ikke noget i vejen.
Hvad kan fejlen mon være?

Vh. Poul

Re: GL. BO LX5500
Prøv at måle spændingerne på tuneren før og efter fejlen for at se om
den i det hele taget har betingelserne for at kunne arbejde. Fejlen kan
være tuneren men også den anden vej. Du underskriver dig som radioamatør
så hvis du er det er det vel en nem sag at fejlsøge på en HF eller MF del.
Mvh. KE Kofod.

Re: GL. BO LX5500

 - Skift / kontroller potmetre på tuner modulet...
Omlod / Kontroller lodninger på power regulatoren på tuner modulet...

 - Nogen fejlkoder i Service Mode???

Lars / Viborg

 - Men derfor kan det jo være rart med andres erfaringer...!!?

--

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: GL. BO LX5500

1000 tak for hjælpen, Lars Nielsen.
Efter omlodning af div. på tuner mondulet, kører LX5500 igen.
Jeg gik først i Service Mode efter lodning, og der viste den ingen fejl,
kun et almindeligt Billede med Lyd, som i gamle dage.

Poul / Vordingborg

Re: GL. BO LX5500
Hej!

Jeg har et helt tunermodul (dvs. hele printet på højkant) fra en LX4500
liggende. Det kunne du evt. købe hvis du var interesseret. Mail i så fald :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline