gerber eagel og olimex

gud hvor jeg kan fE5% problemer..
jeg skulle bare lave  gerber 274x af et eagle og sende til olimex .
Det har jeg ikke prF8%vet fF8%r,men jeg har E5%bnet  gerber i CG fF8%r, ude=
videre problemer.
Jeg E5%bner cam 274x i eagle kontolpanel og finder brd som skal laves
til gerber.
det fF8%rste jeg kommer i tvivl om. er : skal de forudindstillet mirror
for bund og loddemaske forblive der nE5%r jeg trykker pE5% udfF8%r job. ??
skal jeg bare hente brd og sE5% trykke udfF8%r job  ?

NE5%r jeg E5%bner dem i CG prview fE5%r jeg hele tiden fejl meldinger
fF8%rst at det er en forkert aperture og skal den lave en ny..?  hvis
jeg iger ny aperture  siger maskinen at den har fundet T code og der
er bare sE5% mange fejl at den ikke vil rF8%re det..kan nogen forklare om
dette ikke skal ske ,eller
skal man godkende en ny aperture fejl ?
og tredie ?
skal der laves en excelon fil ogsE5% ?,eller er hullernes data med i de
fire gerber som Eagle laver
Eagle laver en for silke top en for bund og en for bund loddemaske ,og
sE5% har jeg slettet top kobber  og top loddemaske da det er et
enkelsidet.
nE5%r jeg kan nE5% sE5% vidt mE5% jeg nok spF8%rge igen om hvordan og hvad =
jeg
egentlig sender til olimex .. jeg har lE6%st alt hvad de skriver men
mE5%ske er der lF8%se ender for mig stadig..
.
alex

Re: gerber eagel og olimex

Hej Alex,

Er der nogen grund til at du ikke bare sender din .brd-fil direkte til
Olimex?

Mvh Jonas

Re: gerber eagel og olimex
r, uden
Jeg har lE6%ste om det hos Olimex men sE5% synes jeg ikke at de forklarer
det ,men skriver at man laver gerber af den..SE5% jeg forstE5%r  at det
kun er Eagle extensions der kan forblive istedet for gerber ext. Meen
Kan jeg bare tage xxx.brd og sende den..
tak Jonas for hjE6%lpen
alex

Re: gerber eagel og olimex

ja nu er jeg ved at fE5% fod pE5% det ,fordi jeg fandt en side hos
olimex,som jeg ikke havde set fF8%r.
det er jo simpelt nok..
fF8%rst tager man i eagle. brd og kF8%rer ulp drill cfg pE5% bord -fE5%r en
drl file.
sE5% kF8%rer man board med cam exellon og fE5%r en drd file.. disse to skal
med til olimex og er drl for vE6%rktF8%jer og drd for koordinater.
sE5% kF8%rer man gerber 274x og tager dem med lagene og sender med..feks
sol sts og plc..
skal man se dem i gerber viewer sE5% skal man ikke tage drill files med
tilbage stE5%r to problemer for mig..
nE5%r jeg putter sol og plc samt sts i CG gerber siger den igen negative
eller nul vE6%rktF8%jer..
og det er lige dette punkt som jeg kunne spekulere over ..

Olimex tager som jonas sagde.. brd filen fra eagle og bruger den..
Det vil vE6%re lettest at gF8%re denne gang. men gerber er jo mere
universelt og man skal kunne bruge det synes jeg ..
alex

Re: gerber eagel og olimex

Hej Alex.

Jeg lytter lige med her, for jeg har præcis samme problem. De filer som
Eagle CAM generer får GC prevue til at flippe helt, og tit passer målene
på drill og gerber filerne slet ikke sammen, og de to gange jeg har fået
lavet print havde jeg faktisk kun muligheden for Olimex, da de direkte
modtager eagle-filer, hvorimod jeg faktisk gerne ville prøve en anden
printproducent, men da jeg ikke kunne få gerberfilerne til at spille,
måtte jeg droppe det.

Jeg håber at nogen kommer med et bud på hvordan man rent faktisk
genererer gerberfiler som GC prevue kan læse, så man er sikker på at det
man sender ud rent faktisk er OK.

// Per.

Re: gerber eagel og olimex
r, uden

hej Per
jeg tror.. hvis du fF8%lger anvisningen som Olimex skriver, sE5% mE5% man g=
E5%
ud fra at enhver der modtager Gerber og de to drill rack og drill
koordinater alsE5% drl og drd .
kan bruge dem.. men tilbage stE5%r jo sE5% hvorfor CG viser problemer...

Jeg kunne tro at lige som Eagle har nogle designregler sat til
bestemte grE6%nser, sE5% skal man ogsE5% sE6%tte dem i Cg og at det fF8%rst=
 er
nE5%r man finder ud af dette at de accepteres.. jeg tror det er i den
retning vi skal arbejde.. jeg siger til hvis jeg finder ud af noget og
hE5%ber det samme fra dig
alex

Site Timeline