Geometri fejl - Philips 32"

Jeg har et 32" philips tv der er knap 2år gammelt da jeg købte der var der
en lille geometri fejl nemlig at det hældte ca en cm til højre dette kunne
dog rettes i menuen .... I forgårs blev tv'et slukket på stikkontakten (for
at rukere lidt rundt på nogle stikdåser) og så glemte jeg alt om det men da
jeg fik det fikset og tændte nu her havde min geometri fejl som var
lykkeligt rettet kommet tilbage men nu med 4cm's hældning til højre og
menuen kan ikke rette dette op mere ...

Philips vidste åbenbart godt at tv'et var en bunke lort da de lavede det
siden de gav mig diagrammerne da jeg købte det .... nu sidder jeg så her
..... og klør mig håret ....
og var det ikke fordi forhandleren er _langt_ væk var det fløjet lige ind
igennem hans vindue i nattens mulmer mørke ÅHHH !

Nå men jeg har ikke skildt det ad endnu men jeg vil tro at fejlen måske
ligger i "rotation" kredsløbet eller vertical deflection ...

Alle bud, tips også gerne RIS (mod tv'et) modtages !

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Geometri fejl - Philips 32"
Hej Lasse!

Kan du ikke "bare" tage fat på afbøjningsspole-arrangementet på
billedrørshalsen og dreje billedet på plads?

Hilsen
Lars

Re: Geometri fejl - Philips 32"

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry, i'm just
a dumb, blonde, danish boy"

Noget, der fungerer på alle Philips TV? Og hvad mener du med [ i+ ]?

mvh

/H3nrik!

Re: Geometri fejl - Philips 32"

Ahhhh... Du mente dén til Tekst-TV... Og det virker oxo på mit Philips...!
Takker!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Re: Geometri fejl - Philips 32"

Nåh, men... Hvilken én skal jeg stille på for at få ændret på min
konvergens - både H og V?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Re: Geometri fejl - Philips 32"
Jeg kom ind i service mode og her er et par ting:

HRS: 472D SWID: A10ET1-1.4
ERR: 13 0 0 0 0 0 0
OPT: 127 22 94 56 0 0 0 0

CLEAR ERRORS >
OPTIONS >
AKB ON
VSD OFF

under options kan jeg vælge:

ASBY OFF
SBNP ON
C169 ON
E149 ON
SMCK ON

er der nogen der ved hvad fejl kode 13 er før jeg giver mig til at flytte på
nogle spoler :o)

M.v.h.
Lasse Madsen

(for
da

Re: Geometri fejl - Philips 32"
Hej!

Sikkert bare noget programmer debug-info... Hvem sagde et tv's software virkede
perfekt?

Re: Geometri fejl - Philips 32"

Ved det ikke, men den havde mit oxo - så det er nok ikke det...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling... ;-)
Re: Geometri fejl - Philips 32"

Du kan oxo scrolle længere ned og finde geometry...

Her kan du oxo scrolle længere...!

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling... ;-)
Re: Geometri fejl - Philips 32"
On Wed, 24 Sep 2003 19:03:34 +0200, "Lasse Madsen"

Ja. Glem det.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Geometri fejl - Philips 32"

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry, i'm just
a dumb, blonde, danish boy"
Re: Geometri fejl - Philips 32"

Den kan vist godt få lov at stå lidt til almen afbenyttelse :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Nejnej. Du ødelægger underholdningen........
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade