Genoplive batterier med fryser?

Hejsa

Jeg tror det var i TV de engang fortalte at man kunne "genoplive" batterierne til sin boremaskine ved at ligge dem en tur i fryseren.

Passer dette?

Gælder det alle typer opladelige batterier (f.eks. også mobiltlf. batterier) ?

Og skal det udføres på nogen bestemt måde (f.eks. lades mednes det stadig er frosent eller gentages nogle gange el. andet) ?

/Morten

---------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 1701 spam-mails. Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent den gratis her:

Morten

Ja, det kan godt passe.

Nej. Det afhænger af hvilken type batteri det er (NiCd, NiMH, osv).

Kai

--
Kai Harrekilde-Petersen
Reply to

Morten skriver:

Nej, man kan være heldig og få lidt liv i det igen.

Nej

"Morten" skrev i en meddelelse news:HCrWd.354$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Siger du, jeg "ligger" mig i sengen, eller at du "lægger" dig? Jeg siger ingen af delene. Jeg siger, at jeg putter mig.

Erling

Reply to
Erling & Lene Nansen

Læs gruppens navn.. Netop dk.teknik.elektronik, ikke sprog. Så hold dit ævl for dig selv. Det er MEGET dårlig netikette at forsøge at rette på folks stave eller skrivefejl. XFUT: dk.admin.netikette

/Hauge

Reply to
Hauge

Man kan osse putte batteriern i fryseren, men det giver ikke den helt store virkning.

"Erling & Lene Nansen" skrev i en meddelelse news:422ab370$0$675$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Jeg misunder dig ... tænk at have SÅ meget tid tilovers ...

[...]

Nogen er til gengæld stressede.

Erling

Reply to
Erling & Lene Nansen

Ja det blir man nok ikke af en tur på sjalen.

/Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev i en meddelelse news:422aec90$0$658$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Undskyld. Det udtryk kender jeg ikke

Reply to
Erling & Lene Nansen

"Hauge" skrev i en meddelelse news:422ad9be$0$667$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Det er jo din påstand! Eneste måde at få folk til at stave nogenlunde begavet er at påtale fejlene - hver gang!

Knud

Reply to
KNT

Den det er ikke min påstand. I hvilken som helst gruppe, udover sprog, hvor man påtaler, som det eneste i et svar, at folk staver dårligt, giver kun larm.

Og nu håber jeg at du denne her gang, kan acceptere at denne gruppe ikke er til snak om netikette.

/Hauge

Reply to
Hauge

Processen i forbindelse med selvafladning kan i visse tilfælde forsinkes ved anbringelse i køleskab - så sandelig ikke i fryser.

-- Med venlig hilsen Karsten H. Jensen

Stadig med hang til det analoge

Reply to
Karsten H. Jensen

"Hauge" skrev i en meddelelse news:422af5a0$0$728$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

hvor

Denne sætning stammer måske ikke fra din hånd: "Så hold dit ævl for dig selv. Det er MEGET dårlig netikette at forsøge at rette på folks stave eller skrivefejl."

Det er ikke særlig pænt at kalde folks indlæg for ævl!

Knud

Reply to
KNT

Så er der åbenbart nogen som ikke kan lade være at sende spam i min private mailboks! Verner stop det pjat!

Knud

----- Original Message ----- From: "Verner Olsen" To: "KNT" Sent: Sunday, March 06, 2005 8:56 PM Subject: Re: Genoplive batterier med fryser?

: On Sun, 6 Mar 2005 12:57:21 +0100, in dk.teknik.elektronik you wrote: : : >Det er jo din påstand! Eneste måde at få folk til at stave nogenlunde : >begavet er at påtale fejlene - hver gang! : : Muligt, men så gør det i e-mail.. Det er "flinkere" og støjer ikke så : meget. : : Mangler du ikke et "på" eller tilsvarende i ovenstående? : (og noget kommasætning?) : : >Knud : :

Reply to
KNT

On Sun, 6 Mar 2005 00:52:03 +0100, "Morten" wrote:

Ugebladet ingeniøren beskrev på et tidspunkt hvordan man kunne opfriske "trætte" NiCD batterier. Her er vejledningen:

----------------- Memoryeffekten viser sig ved at batteriet hverken kan op- eller aflade. Det er for alle praktiske formål dødt. Men hvis man tilslutter et voltmeter, kommer der et lille udslag på 1-2 volt, hvis det er et 9 Volts batteri. Sådan et batteri kan reddes ved at kortslutte det fuldstændigt og lade det ligge i to-tre uger helt kortsluttet. Den fuldstændige afladning kan bekræftes ved en måling med voltmetret. Derefter anbringes batteriet i køleskab, helst lige over frysepunktet. Når det er helt afkølet - efter ca. seks timer anbringes det i en ligeledes afkølet ladestation - evt. en til lejligheden konstrueret ladestation. Batteriet oplades nu igen. Ladestationen vil givetvis blinke eller på anden vis indikere, at fuld ladetilstand er nået. Og voila: Efter denne proces er batteriet (forhåbentlig) vakt til live igen. Et praktisk forsøg gennemført af redaktionen viste, at et ellers helt dødt mobiltelefonbatteri faktisk vågnede igen. Efter første opladning var der kun lige akkurat strøm nok til at tænde apparatet, men efter fem opladninger var batteriet så godt som helt oppe i normal tilstand igen. Der skal advares imod nogensinde at kortslutte et ellers fungerende batteri blot for at lave forsøget. Og i hvert må man aldrig kortslutte et opladet batteri. Det siges at det kan eksplodere. Det forsøg har vi ikke haft lyst til at prøve. Hvis denne proces ikke skulle vise sig at lykkes kan forklaringen måske være at der sket et tab af elektrolyt, dvs. den anden sygdom, der kan ramme NiCd-batterier.

------------------------

mvh

Claus

Reply to
Claus Munk

"KNT" skrev i en meddelelse news:422b6e00$0$48698$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk

når du nu er så glad for at poste andres email så må vi heller få din med også. snipped-for-privacy@privat.dk

Reply to
Jens.b.

"Jens.b." skrev i en meddelelse news:422c417e$0$179$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Det var dog en ekstrem omgang barnligt pjat du har gang i - jeg distribuerer ikke andres email, men jeg kopierer det spam fjolset har sendt til min private mailboks.

Knud

Reply to
KNT

med

distribuerer

Hvorfor skal vi også have "glæde" af det spam, gør det det bedre ? Desuden så sender spammerne ofte ud med falske adresser, jeg har tilmed præsteret at sende spam til mig selv :-) Så egentligt kan man sige at chancen for at det er Verner som har sendt det er næsten mindre en for at det er fx. mig eller Statsministeren.

FUT: dk.admin.netikette

--
mvh/rg. Christian
Reply to

"KNT" skrev i en meddelelse news:422c4789$0$48638$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...

Du kopierede en mail ind i nyhedsgruppen, men du fjernede kun din egen emailadresse. Tror at det var det, som stødte ham...

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?