Genopladeligt batteri er dødt

Efter forslag i dk.forbruger får i lige chancen for at spare mig for
noget besvær og nogle hårdt tjente penge .. håber i kan hjælpe :-)

Jeg har en mp3 afspiller med genopladeligt batteri.
afspillerren har aldrig været brugt så meget og har senest ligget i en
håndfuld måneder i en skuffe uden at være blevet brugt. da jeg nu tager
den frem og vil lade den op sker der intet. Lade symbolet på afspilleren
tænder ikke engang og batteriet lader selvsagt heller ikke .. det virker
som om batteriet slet ikke er tilstede.

Kan man gøre noget for at sparke liv i sådan et igen ?

Det drejer sig om en Creative Nomad Jukebox Zen NX

--
Regards
J.K.Arning :: 24-11-2004 15:45:37 :: http://arning.dk

Garantisag ?

Bo //

Re: Genopladeligt batteri er dødt

Pille batteriet ud og sætte en DC forsyning til.

Og husk så for eftertiden at købe udstyr der bruger almindelige
batterier i stedet for en speciel batteripakke.

Re: Genopladeligt batteri er dødt

Hvis ikke garent, så skille af, finde batteriet på rs/farnell og bestille ?

kasper

Re: Genopladeligt batteri er dødt
Hej Jesper,

Det er jo ikke 100% sikkert at det er batteriet der er årsagen, andre
muligheder kunne være laderen, det ladekredsløb der måske er i afspilleren
eller noget så simpelt som en (internt) knækket ledning.

Hvilken slags batteri er der tale om ?  (NiMH eller Lithium)

Har du et multimeter ?

--
Venlig hilsen,
Søren