Genopaldiger Ni-MH AA batterier

Hvis jeg ikke bruger mine genopaldiger  Ni-MH AA batterier  i 3-4 måneder,

Skal de så ligge opladet eller afladet?    Mvh Michael.

Re: Genopaldiger Ni-MH AA batterier

Uha. Det er et spørgsmål, hvortil der er cirka lige så mange meninger,
som der er folk, der bruger genopladelige batterier.

Den metode jeg bruger, når jeg skal ligge NiMH batterier væk for en
tid, er først at aflade dem , for derefter at lade dem cirka 20% op.
Og så er det ellers bare på hylden med dem.
Når de så skal bruges igen, ja så skal de bare lige op- og aflades en
enkelt gang eller to, og så er de klar igen.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: Genopaldiger Ni-MH AA batterier

Hej Michael

PrF8%v at se disse adresser igennem:

Technical Resources:
http://www.powerstream.com/tech.html

Kig isE6%r pE5%:
http://www.powerstream.com/Storage.htm
http://www.powerstream.com/sla.htm

mvh/Glenn

Re: Genopaldiger Ni-MH AA batterier
Hej Michael,

Se på det med en smule common sense - Selv hvis de er helt opladet, vil de
efter 3..4 md. være (selv)afladet, så det er mere eller mindre hip som hap
- forudsat at de er ubelastede ved lagring.

I øvrigt er man nødt til at skelnes mellem batterier og enkeltceller,
sidstnævnte tager ikke uoprettelig skade af at ligge belastet.

--
Venlig hilsen,
Søren