gennemgans tester til julelys kæde?

Vi har tre udendørs istappe kæder hvor i der er en dårlig forbindelse elelr
to, dvs nogle af lapmerne lyser, men andre gør ikke.

Kan man få en tester der kan måle uden på ledningen om der er strøm, således
at man kan finde brudet?

Hvor finder man en sådan og hvad kan en sådan fætter koste?
Kæderne har kostet en hund stykket sidste år, og der er tre af dem., så de
måtte da gerne kunne et år eller to mere.

Mvh Per Olsen

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

er det ikke bare 1 pære der er sprunget, i mangel lyskædre er pærerne sat i
serie, og hvis der springer en pære så er der ingen af den som lyser.

JJ

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Slik gjore jeg:
Merket fasen i en stikkontakt.

Målde meg frem fra tilkoplingsstøpselet til bunnen i første lampe i kjeden

Koplet kjeden til med den lederen til fasen.

Så brukte jeg polsøkeren, og verifiserte at fasen kom frem til hver
enkelt lampe.

HM

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Hvorfor skriver du det til mig

JJ

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Du kan jo bare prøve at læse hvad han skriver.

Nicolai

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Det har jeg også gjort, men mange af sådan nogle kæder, er delt op i flere
kredse,
og er der gået en pære i en kreds, så er der igen af pærene i den kreds som
lyser,
og det passer fint til hvad han skriver.

JJ

Re: gennemgans tester til julelys kæde?
Hej.
Jeg stod i samme situation sidste år
og da fandt jeg en polsøger til billige penge
der også kan måle om der er strøm i ledningen
selv om isoleringen er på inu.
Polsøgeren fandt jeg i Bauhause til
ca 30 kr.

Hilsen
Michael.

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Børge

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Hej Børge.
Måle er et begreb, her.
Der er ikke nogen, der har snakket om 220 v, korrekt. Somme tider er det
også nok at måle en spænding på een eller anden værdi.
Og så har du åbenbart endnu ikke opdaget de "polsøgere", der alene
reagerer på et felt. Der skal så godt nok mere end 12 v til, OK.
På den anden side er de i stand til at måle 12 v ved en direkte berøring.
Kan også bruges som gennemgangstester. Spyt på fingeren, og brug den
som den ene leder. Teste sikringer f.eks.
Jeg bruger meget en polsøger, men med omtanke.
Det er det billigste, mest brugte og mest pålidelige instrument, jeg har.
Kan dog ikke ganske undvære et voltmeter, men jeg ser rødt, hver gang
een eller anden forbander en polsøger, blot fordi de mener, at ikke nogen
kan bruge dem.

Erling

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Jeg tror ikke du har læst hvad jeg skrev, du har ihvert fald ikke forstået
det. Og så lige til orientering så er det mange år siden vi i DK gik over
til 230V.
Jeg kender udmærket de indikaturer der registrerer et felt på et eller andet
niveau. Men dem kan man da ikke kalde for en polsøger.

Børge

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Jo Børge. det har jeg, og hvis det har nogen væsentlig betydning, om
jeg siger 220, eller 230, så undskylder jeg, men det hed 220, da jeg
kom i lære.
Og "indikatorer", hvis det skal hedde det, men det er da vist kun et
spil om ord nu.
Det, jeg var ude efter, det er dem, der konstant hagler ned på en
polsøger, som jeg har haft uendelig meget nytte af.
Vi har så også lært en hel masse andet efterhånden om målerier,
men det ændrer ikke mit syn på omtalte "måler", som jeg stadig kalder
det mest pålidelige, og det gør jeg ud fra den betragtning, at der
er næsten ingen dele i, der kan gå i udu.
Det hed også dengang 15 amp. sikringer, og 40 w lysrør, og
det er, - undskyld,- svært at lære gamle hunde nye kunster.
Vanens magt. Endnu en gang undskyld de der 220 volt.

Erling

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Re: gennemgans tester til julelys kæde?

Tja, det har Elma nu valgt at gøre aligevel...
http://www.elma.dk/pic/IN0405_S6.pdf

/Tonni Madsen

Re: gennemgans tester til julelys kæde?
Men for at den kan indikere om der en spænding på et vist niveau sker der jo
en måling,
at du så ikke kan se det på et instrument men på noget lys er jo en anden
snak.

Kan kun give dig ret i det.

--
Hilsen