Generator på cykel - Page 2

Re: Generator på cykel

Ja, når man bruger blæsermotoren i en bil, så æder den omkring 20-30 A i en
moderne bil. Når du "vender den om" og driver den, så kan den virke som
dynamo med ca. samme strøm.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail

Re: Generator på cykel
en
Nuhj... Det var noget mere end jeg regnede med. Jeg havde en ide om at sådan
en fætter måske kunne finde på at bruge 40W højest. Men på den anden side
set - der bliver jo skubbet rigtigt meget luft ud, når den køre på maksimal
indstilling. Så det er vel ikke urealistisk, når jeg tænker mere over det.
Jeg må se, hvad jeg kan få fat i, så.
Tak for svarene, til alle der har deltaget i tråden. Jeg er selvfølgelig
åben over for nye forslag.

--
Thomas

Re: Generator på cykel
en lader på en bil er en vekselstrømslader. det betyder støre effektivitet
og mulighed for at have en god effektivitet over et stort område.
jeg ville vælge en bil generator da der er styring og alt muligt på sådanne
en.

Site Timeline