Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?

Hej..

Jeg har tegnet en komponent selv (et LCD display med en masse kanter og
mål jeg helst ikke vil lave om igen)

Problemet er, at det bibliotek jeg har oprettet det i tilsyneladende er
pist væk (trods at jeg synkroniserer alt med min Dropbox, så er det væk)

Det forholder sig dog sådan, at jeg har et schematic og board hvor at
displayet sidder, så jeg har ikke mistet oplysningerne som sådan.

Er der nogen måde at genskabe komponenten på udfra dette udover den
oplagte at copy paste det ind og lave en ny fra bunden og linke benene ?
Det kunne være at der var et hack der kunne gemme en komponent på en nem
måde.

Jeg har googlet uden held...

// Per.

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?
Dropbox har historik over tidligere filer, så du skal kunne finde din
fil der, altså hvis den blot har været der mindst en enkelt gang.

Altså på www.dropbox.com, ikke blot i pc klienten.

Christen

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?
I know... Den er der ikke.

Så det har været i et eller andet bibliotek jeg ikke har haft liggende
hvor det burde...

Jeg går igang med at copy-paste den ind igen...

// Per.

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?

bare lige
i eagle manual siges det at hvis man feks sender et projekt sE5%
er de brugte biblioteker med i projektet .
Derfor mE5% du stadig have det bibliotek. Kan det ikke gavne at
klikke pE5% info og dit display ,og fE5% oplysninger
om hvor dette bibliotek gemmer sig ?
alex

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?

Der er et ULP modul i Eagle, som kan generere et bibliotek, ud fra de
anvendte komponenter i et projekt.
Det hedder: exp-project-lbr.ulp

Det burde løse dit problem.
Du kan evt. gøre det på en kopi af dit projekt, hvis du er usikker på,
hvordan du anvender ULP modulet, så du ikke ødelægger noget.
Men det er nu meget nemt at anvende.

C: Nielsen

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?

Jeg kopierede displayet over på et tomt sheet of brugte den ULP, det
virkede fint, dog mistede den navnene på benene der kom til at hedde P§1
osv, dem måtte jeg lige navngive på ny, så virkede det.

// Per.

Re: Gendannelse af komponent i Eagle CAD ?
Lyder som om du er kommet godt med igen.

Jeg kikkede lige på cadsoft news://news.cadsoft.de i support "Merging
Libries"

Manden spurgte efter:...  (uddrag)
I eventually found "exp-project-lbr.ulp", which creates a library from a
project. Let's call them project1.lbr, project2.lbr, etc.
Great.
Now how do I merge those project-specific libraries with archive.lbr?
Not as easy as it sounds ...

En foreslog:
You have a few possibillities:
1. Export all your libraries as script (which is text), merge  them
together with a text editor and import this .scr-file into the new
library.
2. create a new library and leave it open.
Your custom libraries must be visible in the control panel.
a. From here you either right mouseclick a device and choose "copy to
library" from the opening menue.
b. You move the devices by drag and drop from the control panel into
your new library.

En anden at kikke på backup filerne, hvis biblioteket er gemt mere end 1
gang (det plejer mine :-)
If you check in the directory where the library file is, do you have
files
with names like lib_nam.l#1, lib_nam.l#2 or something like that?  If so,
those are older copies that are auto-saved when you make changes.  If
you
have one of those then you'll only be missing the last thing you added.
Just rename the file to .lbr extension and redo the last changes you
did.

Christen

Site Timeline