Genbrug af skærm fra bærbar

Hep!

Nu bliver I nok snydt, for det er ikke det klassiske spørgsmål om
genbrug :-)

Faktisk er det kun backlight'en jeg vil bruge :-)

Altså, jeg har en defekt bærbar og har pillet skærmen af (inkl. det
bette inverter print) dernæst har jeg pillet "pixel-glasset" (kender
ikke dets rigtige navn) af så jeg er endt op med backlight-pladen.

Men! jeg vil jo gerne have lys i den uden brug af resten af maskinen.

Inverter printet hedder INCV571B og er lavet af Hitachi, jeg har ikke
den fjerneste ide om hvor og hvilke spænding(er) det skal have :-)

Kan jeg købe et gør-det-selv-pimp-min-computer-med-cold-cathode-kit og
bruge inverteren derfra?

Pft.

--
-jens

Re: Genbrug af skærm fra bærbar

Ja, det kan du. den originale inverter fra den bærbare skal helt sikkert
have 12 volt, et enable signal og et PWM/analogt 0-5 volt signal til at
dimme skærmen, køb en almindelig CCFL interverter og sæt den til, så
virker det bare uden nogen problemer.

MVH, Per.

Site Timeline