Genbrug af "kamera" fra videokamera

Hej, jeg har en del video kameraer liggende (Defekte i DV/Video8 Værket)

Tænkte om der var nogen der havde prøvet at genbruge selve kamera delen fra
sådanne nogle..

Mener, de er vel bedre end de billige overvågnings kameraer man kan købe...

Hilsen Jan

Re: Genbrug af "kamera" fra videokamera
Hej Jan,

Jeg tror ikke at det er muligt med selve kameraet uden at skulle
genbruge alt det andet elektronik, der ligger i sådan en maskine.

Men jeg har selv prøvet at få liv i søgeren og preview skærmen på et JVC
DV kamera. Og begge skærme var på JVC kameraet "normale" pal skærme. Man
skal selvfølgelig bruge lidt tid på at måle rundt og finde de rigtige
forsynings spændinger osv.

Men selve CCD chippen smed jeg ud.

Mvh
   Jan

Re: Genbrug af "kamera" fra videokamera

ork jo! Jeg har selv pillet "kamera" delen ud
fra et gammelt JVC kamera, nu var jeg ret heldig da
selve CCD-kameradelen og Composite-video konverteren
faktisk delte samme PCB så det var en nem sag at "søge" sig
frem til video-signalet med et oscilloscope!

Men det gælder selvsagt ikke ALLE modeller vel, men
jeg vil tro at du med lidt snilde og en scop kan
søge dig frem til signalerne...og måske "klippe" lidt
i elektronikken - men pas på med det...og sørg for
at du finder ud HVAD der skal bruges og er nødvendig
for dens funktionalitet.

Og ja - de er LANGT bedre end de små 100 kroners
videokamera (wireless) der fåes på b.la. eBay fra
hongkong etc.

Re: Genbrug af "kamera" fra videokamera

Kan du så ikke bare starte kameraet og snuppe signalet fra composite
udgangen?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter