Øge rækkevidden på håndsender

Hej!

Jeg har købt en fjernbetjening til at starte min motorvarmer, men
rækkevidden på senderen er en katastrofe, ca 10-15 meter i fri luft...
Det er sådan en jeg har købt: http://www.rustindustries.co.uk/remote.htm
Senderen er bygget med en Atmel tiny11 og en lille rund metaldims der
sikkert indeholder en komplet sender, der sidder en lille udgangstransistor.
Jeg ville vide om jeg kan øge rækkevidden ved at sætte en "rigtig" antenne
på, og hvor ialverden skal den sidde?? på modtageren sidder en antenne på
17cm, jeg har prøvet at lodde en stump ledning på collector på transistoren,
men så bliver den meget dårligere.
Jeg har tegnet et lille diagram i kan se det her:
http://media.openbloc.com/1tpwr

På forhånd tak

Carsten

Re: Øge rækkevidden på håndsender

retuner den og forlang en ny. den må jo være defekt.

Jacob

Re: Øge rækkevidden på håndsender

Hvor sidder modtageren ?

Re: Øge rækkevidden på håndsender

Den sidder ingen steder endnu, da det ikke kommer til at køre med den
begrænsede rækkevidde.
Der er kun ca 5 meter ud til bilen, men der er en mur imellem, men det må da
kunne lade sig gøre??
Mit problem er at jeg ikke har rigtig meget styr på HF, og jeg kan ikke lige
gennemskue konstruktionen med en loop antenne, jeg har før brugt en trådløs
ringeklokke hvor jeg monterede en korrekt udregnet antenne, og det
fordoblede da rækkevidden.

/Carsten

Re: Øge rækkevidden på håndsender
Hej Carsten.
Jeg bruger den samme sender & modtager til mit hjemme byggede central-lås
i bilen og den virker på en afstan over 100m i fri luft, så jeg har det om
vendte problem, jeg er bange for at jeg kommer til at låse bilen op mensjeg
går inde i
fakta og handler hi hi.

Så det må være noget af dit udstyr der er defekt.

Hilsen Dan/OZ9DG