Gammel tysk telefon er mystisk

Jeg har fundet en gammel armygrøn tysk telefon, som ser ud som om at den
har stået på et hospital/militærsted.

Den har intet stik, men dog 3 ledninger, som man godt kan få en klar
tone med. Imidlertid ryger den direkte ind på Alarmcentralen her i DK !!

Nogen der ved om den slet ikke kan bruges til at ringe almindeligt fra ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Kunne man forestille sig at den er lavet til at ringe et nødnummer op
så snart røret løftes ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk /

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Men hvis telefonen er så gammel som det fremgår af emnet, vil den jo ringe
op til 000 (det forige alarmnummer vi havde, for en 10 år siden vil jeg
gætte på). Så vidt jeg ved bliver det ikke viderestillet til 112 mere?

Re: Gammel tysk telefon er mystisk
ER der ikke noget med at tyskland har haft 112 i flere år end os(Han sagde
den var tysk)
Daniel

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Hvis det er en tysk telefon har de haft 112 i mange år, Det er her fra
nummeret stammer.

Ove

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Det afhænger af ens udbyder. F.eks. er der også udbydere som omstiller 911
til 112...

Claus

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Taler vi om mobiltelefoner, så sender de slet ikke nummeret "112" men en
speciel kode for "alarmopkald", så er det i mobilcentralen, der stilles
videre.

Det er også derfor, det er muligt at ringe 112 uden sim-kort eller at taste
pin-kode, og en pinkode kan ikke starte med 112.

Leif

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Selvfølgelig kan den det.

--
Michael
http://gratishotel.dk

Hvis jeg trykker 112 som pinkode så skriver min mobil opkald til
alarmcentral.

--
Lars

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Men du kan formentlig godt lave en pinkode der hedder f.eks. 1120 ?

--
Michael
http://gratishotel.dk

Ja, det kan jeg godt. Den er bare lidt farlig hvis man kommer til at
trykke på ok lidt for tidligt :o)

--
Lars

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Jo da - pinkoder er som regel 4 cifre så det kan telefonen fint finde
ud af.

Det tætteste på "problemer" jeg har set er at Sony Ericssons telefoner
ikke laver stjerner men skriver tallet hvis din pinkode starter med et
eller flere tal fra de tre alarmnumre den kender - 112, 911 og 08.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk /

Re: Gammel tysk telefon er mystisk

Undersøg dens typenummer på bunden og slå op på google - led efter
nummeret og "impulswahl", du vil formodentlig finde ud af at den
udelukkende kan finde ud af at "klikke" sig frem til nummeret. Tonevalg
som det har været normalt i Danmark er først blevet indført over hele
Tyskland indenfor de sidste par år. Før 2001 var der stadig nogle steder
hvor man ikke havde tonevalg.

/Thomas
--
When you say "I wrote a program that crashed Windows", people just
stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for

Hvis det er en gammel militærtelefon med håndsving, kan den absolut ikke
bruges på det nuværende telefonnet. Ved at dreje håndsvinget sendes
impulser - endten med 16 Hz eller 32 Hz, nok 16 Hz, og det giver forbindelse
til en manuelt betjent telefoncentral. For at have selvvalg skal den have
drejeskive, men det er næppe sandsynligt ved armytelefoner - også kaldet
felttelefoner.

De 3 ledninger er for tilslutning til telefonledninger til føromtalte
telefoncentral. Har du 2 af sådanne felttelefoner, kan du forbinde dem
direkte til hinanden med almindeliug telefonkabel og bruge dem som
hustelefon. De 3 forbindelser er sikkert mærket med L1 og L2, Den 3 kan være
til ringefunktionen.
Karsten H. Jensen