Gammel radio

Jeg har lige taget et par billeder af en meget gammel radio jeg har fået. Er
der nogle der kan sige noget oplysende om den. Se den her:
http://www.dania-service.dk/radio /.

Det nærmeste jeg selv har fundet er en "4-røhren-batterie-empfanger (min har
3) fra 1924 hos ham her: http://www.jogis-roehrenbude.de (kig under oldies
and goldies)

Hilsen Carsten.

Re: Gammel radio
Er

Hva' - er der ikk' fjernbetjening .....

;-)

Re: Gammel radio

Er
har

Den ser - i mine øjne - skøn ud.

Det er dog næsten umuligt at sige, hvornår den er bygget, når jeg ikke kan
læse, hvad der står på rørene! Men at dømme på indsmeltningsstiften i
toppen, kunne det ligne et sæt fra 1920erne. Men der kan sagtens være tale
om efterbyg med gamle komponenter længere oppe i tiden.

Lidt data om rørene vil derfor være fint.

mvh
Joachim

Re: Gammel radio
On Fri, 23 Apr 2004 09:19:56 +0200, "SimSalaBim"

Den er gammel ;-)

Men hvis man kunne få et kig ind i den, samt evt. typer rørene kunne
der siges mere. Sådan nogen gamle kasser er ofte ret nemme at få til
at "spille" , de er vidunderligt simple.

Men du skal bruge et anodebatteri + glødeforsyning.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Gammel radio

Er

Jeg tror det er en fake, rørene høre ikke hjemme sammen med
de ting der er på forpladen. Kan du ikke lave nogle billeder af
indemaden.