Gammel forstærker skratter

Hej,

Jeg har fundet et en Gammel Aiwa-forstE6%rker, som fungerer fint borset
fra, at den skratter, nE5%r man skruer op og ned for volumen samt
regulerer balancen. Jeg kan huske noget med, at det kan skyldes
potentiometeret.

Kan det passe, og hvor meget koster et nyt cirka?

PE5% forhE5%nd tak
/Anders

Re: Gammel forstærker skratter

Skru nu op og ned en million gange, går det over = vær glad. Gør det
ikke = lev med det eller smid den ud.

Re: Gammel forstærker skratter

Nope...
1) Skru nu op og ned en million gange... virker ikke?
2) Forsøg en afrensning med lidt kontakt 60 (e.lign)... virker ikke?
3) Skift potentiometre+tørre lytter i signalvejen, der evt. kan have
forudsaget problemet.

... herefter kommer: Lev med det, eller smid den ud.

Hilsen
Lars

Re: Gammel forstærker skratter

Man kunne jo lige spraye med Kontakt 60 først
og så spare sig 990000 gange op og ned :)

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Noget trykluft   (forsigtigt)   og så noget kontaktrens.
Og motion op og ned som de andre også skriver, evt igen med trykluft.

Sådan har jeg løst mange skratter knapper, og skydepot.

Torben

Site Timeline