Gammel compugame V5

Hej Gruppe..

Efter at have lavet min YATZY Maskine med hjælp fra jer,
Skiftet kredse, knapper med mere..., prøver jeg igen..

Jeg faldt over en gammel V5 automat fra Compugame,
noget lignene yatzy'en, på et kræmmermarked for 125,-..

Hvad jeg kan se har der været sat 230V direket på printet,
230V stikket er skruet på 12V og 24V ledningerne...
så jeg ved ikke hvor meget jeg kan rede..

jeg tænkte om der var nogle der havde repareret sådanne,
og ville hjælpe mig eller om nogle lå inde med diagram på
sådan en fætter, - Compu-game/Elite-game har smidt det
ud for flere år siden.

- Men jeg tænkte også om at man måske også kunne smide
en computer med interface ind den (Har nogle gamle industri pc'er)
hvor svært ville det være..

-Kan sende billeder af den....

MVH

Søren

Re: Gammel compugame V5

Man bliver squ helt misundelig med alle de gode sager du kan finde frem,
hvorfor får jeg ikke disse slige tilbud :( - kan desværre ikke hjælpe, men
hvis den har fået 220volt direkte fra kaburatoren, så er der nok ikke meget
der har overlevet... desværre... :(

Anders

Re: Gammel compugame V5
Hej igen...

Jeg har fundet ud af den bliver lavet om, så den bliver
styret med en pc, controller samt et hacked keyboard..

For jer der vil følge projektet, så er bliver det diskuteret
på en austrialsk server...

Eller hvis i har interesse i interface og controllerer med
op til 1024 porte...

http://computerchristmas.com /

Mange tak for hjælpen...

Søren

Re: Gammel compugame V5

Interessant, men er det ikke lidt voldsomt at bruge en hel pc til det ? hvad
kan den V5 maskine (eller skal kunne) ?

Ja - hvilken....

Anders

Re: Gammel compugame V5
Hej Anders..

hvad

Egentlig ikke, maskinen er død.. prøvet  alt...
jeg har nolge indusri pc'er der bare ligger i en skuffe,
og  måske mere for projektet skyld.- lærer noget nyt..

OK, Mener jeg skrev det..
http://computerchristmas.com /

men den direkte er .:
http://computerchristmas.com/ForumBoard/list.php?f=4

Best Regards..

Søren

PS. Der ligger også billeder af den..

Re: Gammel compugame V5

Ja ok :)

Yes, nu er jeg med. Der er ikke meget ved den v5 maskine, men det kunne være
sjovt at lave en yatzy maskine, på din måde... men det er squ mange år siden
jeg har set en sidst, kan du skitsere hvordan man spiller på den, evt. nogle
close-up billeder af den... ?

Ja den er sød, fra dengang ting var simple.... men yatzy er sødere...

Re: Gammel compugame V5
Hej Anders..

Prøver at tage nogle billeder af den  her i weekenden..

som jeg vil mail'e dig privat.. da denne gruppe ikke tillader chat...

Men følg med projektet og kom med nogle af dine ide'r til det også, som
du kan se i forum'et så er Peter Olsen en GURU inden for controller
og porte,- og han taler og skriver dansk, og der er ingen forskel på
controleren til V5 eller Yatzy'en, så spring på projektet...

Ses

Søren

// Bob Say " Can we fix it" //

Re: Gammel compugame V5

Tak. det skal være at yatzy :) - jeg mener ikke det her er chat, andre kan
jo lytte med hvis de har lyst...

Ja, mine overvejelser gik nok mere på at lave det uden pc, dvs. med en micro
controller, men min viden inden for dette er tæt på lig 0.... :( - jeg
følger siden og venter på dine billeder.... kan du evt. beskrive gameplayet
på yatzy maskinen... ?

Anders

Site Timeline