Gamle blækpatroner?

Er ikke sikker på dette er den rette gruppe, men jeg forsøger.

Har lagt mærke til at blækpatroner har en udløbsdato, kan man ikke bruge en
blækpatron efter udløbsdato eller er det blot garantien?
Blækpatronerne jeg omtaler er HP's blækpatroner

Re: Gamle blækpatroner?

Mon ikke det er noget i retning af sidste salgsdato?
Altså, en dato der garanterer at brugeren får en fuld brugbar vare.

Dyserne sidder jo i patronerne (i hvert fald i min), så det vildeste der kan
ske er at patronerne jo er ødelagte pga. gammel blæk. Alt at vinde, intet at
tabe.
Kan ikke se at garantien på printeren skulle ryge af den grund.

Mvh
Morten

Re: Gamle blækpatroner?
Hej

På de fleste printerpatroner sidder der noget kobber til forbindelsen mellem
printeren og patronen.
Der sker det at det kobber bliver mat(en belægning) (tror det hedder
orision).
Tag et hvidt gummi viskelæder, visk forsigtigt frem og tilbage 5-8 gange og
tag et stykke papir og tør forsigt hen over for at fjerne snulleret.
Jeg har fået rigtig mange farvepatroner af folk, hvor datoen er udløbet og
jeg har endnu ikke mødt en patron der ikke virkede efter denne behandling.
Jeg har tit vidersolg disse patroner til 40-60 stk. En stor besparelse for
køber og har aldrig fået klager retur.

/Kent

en

Site Timeline