Gameporten på lydkortet.

Hvis man skal bruge bevægelserne op og ned, skal man bruge ben 3, men hvor
skal forbindelsen ellers gå til ?, og kan man nøjes med at der er en
kontakt, så forbindelsen bare bliver sluttet ?, en for op, og en for ned ?,
eller skal der puttes noget elektronik ind i også.

Nogen som har arbejdet med dette, eller evt kender nogel sider med brugbart
info, jeg har prøvet Google, men syntes ikke rigtig at kunne finde noget jeg
kan bruge.

Hygsom
Leo

Re: Gameporten på lydkortet.
Har du søgt på gameport pinout ?

der kommer f.eks. følgende hits:
http://www.electronic-engineering.ch/microchip/datasheets/pinout/pinout.html#gameport
http://pinouts.ru/data/GameportPC_pinout.shtml
http://www.epanorama.net/documents/joystick/pc_circuits.html

mvh
Anders

Re: Gameporten på lydkortet.
Yo Anders

Mange tak, den sidste link ser rigtig go ud.

Og nej, jeg havde ikke lige tænkt på ordet "pinout"

Hygsom
Leo
http://www.mamegames.dk

Re: Gameporten på lydkortet.

Og ej heller på hwb.sunsite.dk ?

Re: Gameporten på lydkortet.
Nop, den var jeg slet ikke i nærheden af, nu glæder jeg mig til påsken, så
kan jeg vel få tid til at rode lidt med det hele.

Hygsom
Leo

Site Timeline