Galvanisk måling af 230VAC potentiale

Har brug for galvanisk at kunne måle et 230VAC potentiale, og havde tænkt at
anvende en 1:1 trafo der er koblet som strømtrafo (modstand i serie med
primær, og modstand i parallel hen over sekundær). Nogen der kender til en
trafo der kunne opfylde sådan et behov. Strømmen igennem primær kunne være
1mA.

Nogen der har et andet forslag til en løsning?

Mvh
Wind

Re: Galvanisk måling af 230VAC potentiale

at

Det du trenger er en 1:1 trafo beregnet for 230 volt. Da har du galvanisk
adskillelse, og kan måle så mye du vil.
Den billigste type trafo kan normalt benyttes, om du ikke vil filtrere bort
høye capasitive overspenninger. Da trenger du en med skjerm mellom primær og
sekundær.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Galvanisk måling af 230VAC potentiale
Hej

Ja det var også noget i den boldgade jeg havde tænkt mig. Kender du til
nogle specifikke komponenter der kan anvendes - fabrikat/varenummer?

Mvh
Wind

Re: Galvanisk måling af 230VAC potentiale

tænkt
galvanisk
primær

Hei.
Det er enklest å svare under i news, men øverst i mail.

Om du ikke finner noen standard trafo med 230/230 volt vikling, har du
mulighet for å bruke 2 like trafoer, med sekundær sammenkoblet.
Ubelastet vil dette gi deg samme resultat, samt at du får bedre beskyttelse
mot transienter. 2 stk 230/24 volt med 24 Volt sidene sammenkoblet. Jeg vet
ikke hva du skal måle på, men jeg ville brukt ringkjærne.

Med hilsen
Arne Offenberg

Site Timeline