Ø: GAL eller PAL-assembler (med m anual og introkursus)

Haves: en ganske pæn mængde GAL16V8A i tulipanbenssokler loddet ud af
nogle gamle koncentratorer, lige så mange PALCE-kredse uden sokler og en
enkelt stang PEEL-kredse.

Dertil haves også værktøj til at programmere/brænde dem fra HiLo og
Labtool samt fumleprint og et hobby-projekt hvor nogle af dem kan finde
anvendelse.

Jeg har også en Dr.OPAL Jr. (møjsommeligt anskaffet fra Elektor engang
omkring 1990) og en ABEL - begge iøvrigt DOS-baseret - men ingen manual
til selve programmeringssproget. Det er det jeg søger.

Hvis det er bedre at satse på nyere værktøjer, så er der kommet nogle
nyere mere eller mindre freeware værktøjer til programmerbar logik fra
Atmel og vistnok også fra Microchip - et af dem jeg har set omtalt
hedder vist WinCUPL - men jeg er noget i tvivl om hvorvidt de kan bruges
til de gamle 20-bens kredse.

Input modtages gerne: Hvad bør jeg satse på når det er de gamle GAL jeg
har på lager jeg vil lege med??

/Lars

Re: Ø: GAL eller PAL-assembler (med manual og introkursus)
Den 22.03.2011 09:01, skreiv Lars Peter Larsen:

Det virker som ay ATMEL har kjøpt opp alle palassemblerer, og nu leverer
ut en gratisutgave. Gå inn på :

http://www.atmel.com

og gå videre til "programmerbare kretser".

Siden er under endring, og den er blitt bare svært vanskelig å finne frem i.

HM

Re: Ø: GAL eller PAL-assembler (med manual og introkursus)

Tak for tippet.

Jeg havde iøvrigt et gammelt link til noget der hed GALBLAST liggende
som pegede til en lukket side hos Geocities - Den nye hjemmeside for
GALBLAST henviser også til WinCUPL - så det er det første jeg prøver.

Input modtages gerne.

/Lars

Opgølgning - GAL og PAL-assembler med manual

Foruden WinCUPL fra Atmel er det (omsider) lykkedes at finde

Dr. OPAL (Junior): http://www.eemetric.com/embedded/opaljr-pld

PALASM: http://www.engr.uky.edu/~melham01/ee481/software.htm

God fornøjelse.

/Lars

Re: Opgølgning - GAL og PAL-assemble r med manual
Den 25.03.2011 19:10, skreiv Lars Peter Larsen:

Hold deg til gratisprogrammer.

Verifiser at den fysiske programmereren du har er istand til å
programmere de kretsene du faktisk har.

Undersøk så om palassembleren dekker de kretsene du har. En ulempe er at
noen gratisprogram bare dekker en bestemt fabrikants kretser.

HM

Site Timeline