Ø: GAL eller PAL-assembler (med m anual og introkursus)

Haves: en ganske pæn mængde GAL16V8A i tulipanbenssokler loddet ud af nogle gamle koncentratorer, lige så mange PALCE-kredse uden sokler og en enkelt stang PEEL-kredse.

Dertil haves også værktøj til at programmere/brænde dem fra HiLo og Labtool samt fumleprint og et hobby-projekt hvor nogle af dem kan finde anvendelse.

Jeg har også en Dr.OPAL Jr. (møjsommeligt anskaffet fra Elektor engang omkring 1990) og en ABEL - begge iøvrigt DOS-baseret - men ingen manual til selve programmeringssproget. Det er det jeg søger.

Hvis det er bedre at satse på nyere værktøjer, så er der kommet nogle nyere mere eller mindre freeware værktøjer til programmerbar logik fra Atmel og vistnok også fra Microchip - et af dem jeg har set omtalt hedder vist WinCUPL - men jeg er noget i tvivl om hvorvidt de kan bruges til de gamle 20-bens kredse.

Input modtages gerne: Hvad bør jeg satse på når det er de gamle GAL jeg har på lager jeg vil lege med??

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Den 22.03.2011 09:01, skreiv Lars Peter Larsen:

Det virker som ay ATMEL har kjøpt opp alle palassemblerer, og nu leverer ut en gratisutgave. Gå inn på :

og gå videre til "programmerbare kretser".

Siden er under endring, og den er blitt bare svært vanskelig å finne frem i.

HM

Reply to
Harald Mossige

Tak for tippet.

Jeg havde iøvrigt et gammelt link til noget der hed GALBLAST liggende som pegede til en lukket side hos Geocities - Den nye hjemmeside for GALBLAST henviser også til WinCUPL - så det er det første jeg prøver.

Input modtages gerne.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Foruden WinCUPL fra Atmel er det (omsider) lykkedes at finde

Dr. OPAL (Junior):

PALASM:

God fornøjelse.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Den 25.03.2011 19:10, skreiv Lars Peter Larsen:

Hold deg til gratisprogrammer.

Verifiser at den fysiske programmereren du har er istand til å programmere de kretsene du faktisk har.

Undersøk så om palassembleren dekker de kretsene du har. En ulempe er at noen gratisprogram bare dekker en bestemt fabrikants kretser.

HM

Reply to
Harald Mossige