Gainclone ver 2.0

Hej, er der evt. nogle som kunne være med på at bygge noget med LM4702, som
er en driver kreds fra national, med de rigte udgangstransistore med videre,
kan den levere op til 300W i 8ohm.

Jeg har lige modtaget en håndfuld kredse fra digikey, og regner med at lave
noget PCB i løbet af næste uge.

Så hvis der var nogle, som var med på ideen, kunne det være fedt med nogle
input.

Hygge

Ole

P.S. data blad kan hentes på www.national.com

Re: Gainclone ver 2.0

Hvad koster sådan en kreds ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Gainclone ver 2.0

Kredsen koster 9$ på digikey, så kommer der måske moms og told. Har bestilt
den via ups, hvilket er ca 70$ i forsendelse, men så håber jeg at slippe for
både told og moms. Det er min erfarring, at hvis man bruger DHL eller UPS,
så kommer der ikke nogen ekstra regning.
Så hvis det skulle ske, er det stadig under 100dkr for en sådan kreds.

Hygge

Ole

Re: Gainclone ver 2.0

Jeg bestiller ofte hos digikey, bla. næste uge, så hvis i vil spare porto og
fortoldning, skal jeg noke bestille nogle med....

mvh. Casper

Re: Gainclone ver 2.0

Hej Casper, har du gjort de samme erfarringer, som mig, at hvis man bruger
DHL, eller UPS, så slipper man for told og moms???
Ellers, ville jeg da gerne have nogle LM3886'er med??

Hygge

Ole

Re: Gainclone ver 2.0

Min erfaring er at det normalt er billigere at benytte dk.digikey.com (svjh.
18? fragt - gratis over 150?). Så er der ingen problemer med fortoldning
(fanden tage fragtfirmaer der sylter ens varer) - men man kommer sæ'følig
til at betale momsen. Men det går jo i den fælles kasse... ;-D

Mvh.
 Anders

Re: Gainclone ver 2.0

Nej, man slipper principielt aldrig for told/moms som privat, uanset
speditør. Men der er svjh en minums grænse for fortoldning, som du sikkert
har været under førhen.
Men jeg er import registreret gennem firma, og skal blot selv fortolde.
Tilbuddet var nu mest for at du/i kunne spare porto.

mvh. Casper

Re: Gainclone ver 2.0
Hej Ole

Den koster 90 kr. i DK og LM3886 kan fåes til omkring 50 kr.

Re: Gainclone ver 2.0

Nu kan det godt ske at det bare er mig, men går det "smarte" ikke af
historien, når man skal til at have effekttransistorer på?

Det er vel netop det der er conceptet i gainclone at det er så simpelt
som muligt ?

Re: Gainclone ver 2.0
Hej Klaus

Lige min tanke, det er ingen GainClone mere,

Re: Gainclone ver 2.0

Huh ?

Jeg troede slet ikke det var inn at bygge "analoge" forstærkere længere, og
slet ikke når effekten er oppe i de størrelser

mvh
JBH

Site Timeline