Gainclone Surround forstærker

Hejsa

Jeg går med planer om at bygge mig mit eget surround system baseret på
Gainclone.
Det jeg egenligt leder efter, er hvilke kredse der er fornuftige at arbejde
med.
Idéen ser således ud:

- Minimum 5.1 lyd.
- Ingen krav til udgangseffekt, jeg skal blot spille en lille stue op.
- Skal være god til både film og musik.

Dertil vil jeg også selv bygge mine højttalere, til det mangler jeg bare et
program eller nogle formler der kan hjælpe mig med at udregne volumen på
kabinetterne.

Mvh
Benjamin

Re: Gainclone Surround forstærker

Formler er der mange af, programmer ligeså.
Men nu er en højttaler ikke altid bare lige en æske med en enhed i.

Hvad forestiller du dig af design og resultat?
Der findes mange DIYkonstruktioner, der ikke koster alverden og som er
nemme at få et rimeligt resultat med.

--
Steen Suder

"Steen Suder"  skrev i meddelelsen

[...]

Jeg tænker rimeligt standard mht. design.
Resultatet skulle helst munde ud i noget der ikke resonerer for meget, det
Re: Gainclone Surround forstærker
Hej Laziter

Gå på eBay og søg på Gainclone, så dukker der en del rigtig
gode projekter op der giver meget høj kvalitet til små penge.

Glem det, find nogle færdige forslag fra de firmaer der stadigvæk
levere enheder at god kvalitet.

Et firma som http://www.monacor.dk/ har en bog der indeholder
mange gode forslag.

Et andet er http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege/index.html
som har mange forslag online.

Max

Re: Gainclone Surround forstærker

Her er en rigtig god ht. konstruktion, der er rimelig nem at bygge selv:
http://www.troelsgravesen.dk/Peerless_HDS830860.htm

Jeg ved bare ikke lige om Peerless'en fås. men prøv her:
http://www.europe-audio.com/Producten_c.asp?Productgroep_B_ID14%49&Productgroep_A_ID82 %

Jeps, den fås der :-)

Der er mange penge at spare ved at købe det du skal bruge hos Europe-Audio.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Spændende. Det har jeg også haft i tankerne (bare stereo) - og der er
det blevet i mange år :-P

LM3875 skulle være glimragende til en fornuftig pris.

Jeg vil dog foreslå du ikke selv begynder at lægge prints ud, for så
bliver du nok aldrig færdig. Her er nogle små billige effekttrin som du
kan få relativt billigt (LM3875):

http://electronics.dantimax.dk/Kits/Preamps_-_poweramps/index.html

Du skal sådan set bare selv lodde dem.

Skal det være billigere tror jeg du skal lede efter nogle klasse D
moduler fra Kina over Ebay. Der skulle du kunne få nogle moduler til 1$
- dog er fragten vist nok en del af prisen som er 10-15$ hvis jeg husker
rigtigt.

Det er nok det sværeste. Hvis du vil ofre nogle flere forstærkere, så
lav bi/tri-amping og lav et aktivt filter før forstærkeren. Så skal du
sådan set bare forstærke hvert filtreret signal og føre en ledning ud
til hver enhed på højttaleren.

- Preben

Site Timeline