Gaaaammelt overvågnings kamera....

Hejsa...

Ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge? Men spørg da bare
alligevel...

Jeg har fået et gammelt Philips overvågningskamera - og det kan man måske
nok få lidt sjov ud af... men
jeg er ikke helt klar over hvordan jeg kan få det til at virke...
Det eneste stik/udgang på kameraet er en almindelig antenneudgang
(hun-stik). Har forsøgt at ta det stik fra kameraet og over i mit fjernsyn -
men fandt ikke noget signal..

Søgte på google men fandt kun folk med samme problem - ikke nogen løsning...
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=vk4902%2F20

Nogen herinde der ved noget om det??

MVH Morten

Re: Gaaaammelt overvågnings kamera....

Jeg tror du skal have en DC forsyning eller AC modsat vej igennem kablet.
Når jeg siger AC er det fordi at nogle af disse kameraer bruger
netfrekvensen til synkronisering (hvis man har flere at skifte imellem er
det bedst de er synkrone)

mvh Hans-Ole

fjernsyn -
løsning...

Re: Gaaaammelt overvågnings kamera....
Undskyld glemte da helt at skrive modelnummer...

Det eneste der står på kameraet er:

Type VK4902/20
Input 10-15v, 2.7w

også A00 MEI90 026835

og som sagt den eneste udgang på kameraet er et almindeligt antennestik
(hun)

MVH Morten

fjernsyn -
løsning...

Re: Gaaaammelt overvågnings kamera....
Jeg brugte for godt 10 år siden, den type kamera du har fat i der.
Og kan oplyse dig, at du fint kan bruge det sammen med et alm. TV,
du skal blåt tilfører kamerat en forsyningsspænding. En lille forsyning
af vægadapter typen, på feks. 12V DC og min. 250mA vil være fin
til formålet. Forsyningen skal tilsluttes antenne udgangen på kameraet,
og i signalvejen mellem kammera og TV skal du indsætte en overførings-
kondensator, således at kamera forsyning og TV ikke belaster hinnanden.

Signalet fra kameraet finder du på VHF kanal 3 eller 4, og på nogle
modeller, af den aktuelle kameratype sidder en lille skydeomskifter
hvormed man kan vælge om det skal være kanal 3 eller 4.

Har du yderlige spørgsmål er du velkommen til at skrive,
du må også gerne maile mig med spørgsmål, da jeg ikke altid er så
stabil en læser af gruppen her.

MVH Danny

Mail mig på mailto: snipped-for-privacy@JulHuset.dk
Adresse gyldig 14 dage.