Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV - Page 2

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Nemlig.

Ok, så du ved ikke hvad et planforsænket 50x50 lampeudtag er? Så sidder
udtaget lige bag skærmen og en ledningen kan monteres direkte i. Lampeudtag
kan også godt bruges til fast fase, så hvorfor begynde at komme med dårlige
eksempler på tv og pvikj?

Nicolai

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Det kommer vel an på hvor stort hullet i vægen er? ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

RS Components har noget der såvidt jeg kan se er omkring 1.2 mm i diameter.

50 ohm eller 75 ohm?

Jeg holder mig nok til standarden :-)

Det er så 75 ohm..

Det kan ikke køre på coax? 1.2 mm i diameter er ganske kompakt...

50 eller 75?

Det er 2 phono-stik og 2 jack-stik bag på skærmen, så det er formentlig
samme skærm.
Det er stereo/composite til AV, stereo sammen med VGA og stereo væk fra
skærmen (til nogle evt. eksterne højttalere).

Kan jeg bruge coax her?

Jeg vil nok holde dem adskilt.. USB er til en anden enhed.

www.rsonline.dk varenumre 521-8363 og 521-8379
Så er det bare lige om jeg kan få det i mindre end 50 meter rulle
nogetsteds..

Det er ikke sikkert det er nødvendigt..

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

75 Ohm

oki... :-)

korrekt!

ikke noget jeg har prøvet... du skal tænke på at din USB DATA + og - er et
"højfrekvent" signal og det kan altså godt se forskel på alm. ledning (med
eller uden skærm) og så et coax kabel... hvorfor ikke bare bruge to gange to
ledere fra et netværkskabelen?? det er da det nemmeste og helt sikkert også
billigere end coaxen... desuden fylder ledningerne mindre...

75 ohm

det er helt sikkert samme skærm... igen... coax'en er dyrer en alm. skærmet
kabel og du kan faktisk få et kabel med 6 ledere og fælles skærm...

som du vil... :-)

prøv Hennings Electronic i Sejs ved Silkeborg.. han har en masse...

ok,,, det var blot et forslag... forresten kan det være du skal bruge de
sidste to par i CAT5 kablet til nogle styre-ledninger i VGA stikket...  kig
evt. her: http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml for at se pinouts for
VGA stikket...

mvh
Rasmus

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

OK, mange tak for hjælpen.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Det var så lidt... du skal forresten sørge for at gøre ALLE de tynde coax
kabler så korte som muligt... (de andre kabler er ligemeget... læs ikke så
kritiske) da der er ret stor dæmpning i det tynde coax.. du kan muligvis få
brug for en antenneforstærker til TV-signalet...

mvh
Rasmus

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Coax-krydsfeltet og forstærkeren til TV-signalet sidder lige på den anden
side af væggen, så signalet er ganske stærkt før det går ind i kablet.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

jamen det er jo bare super-duper... øhm... har du kigget på stik til det der
tynde kabel... :-P

/Rasmus

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

De er ikke nødvendige....

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Hvis du finder et færdigt kabel, så er der vel ikke den store chance for
at du kan få stikkene gennem hullet?

Jeg foreslår en noget anden tilgang: En backend/frontend i stil med
MythTV, hvor du i det tilstødende lokale har en server med tvkort stående
og i køkkenet har en 'lille' computer tilsluttet skærm, den kan desuden
bootes over net så harddisk kan undværes. Hermed er alle dine signalkabler
erstattet af et enkelt netværkskabel og derudover behøves kun et til 230V.

Tomas

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Nej, men så kan jeg klippe/klistre

Jeg har faktisk en MythTV-server kørende, men din løsning duer ikke af flere
årsager:

Tuneren i LCD-tv'et skal kunne bruges.. jeg gider ikke bøvle med en
Myth-klient for at se tv, og min kæreste gør slet ikke.
Jeg har brug for et A/V-input direkte til skærmen.
Jeg har brug for at kunne få lydsignalet tilbage til rummet ved siden af.
Der er ikke fysisk plads bag skærmen til mere end et spil kort eller så. Der
kan ikke stå noget andre steder, eller trækkes synlige kabler.

MythTV er fint, men kvaliteten og brugervenligheden er ikke tilstrækkelig på
nuværende tidspunkt til at kunne erstatte en dedikeret enhed.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Du kunne allerede have boret det hul størrere end at sidde og snakke om
hvilke kabler manm kan proppe igennem hullet ;-) Man laver da et hul der
passer til de kabler man vil have igennem, ikke omvendt at finde noget der
kan proppes igennem.

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Med mindre at man køber et hus, hvor husets tidligere ejere har boret
huller, inden man finder ud af at man vil bruge det....

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

Hvilket er tilfældet..

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Re: Gør-det-selv VGA/UBS/Antenne/AV

flot... så havde han jo nok slet ikke skrevet indlægget vel??? dooohh

/Rasmus

Site Timeline