Futter sammenlægning af et stereooutput mixeren af??

(In-ear fortsat....)

Mig og min kompagnon spiller musik og vil gerne slås med så lidt kabler som
muligt. Derfor vil vi sammenlægge så meget som mulit i eet kabel.

Jeg skal bruge et in-ear signal til mig, en guitar til mixeren og mikrofon
til mixeren.

Jeg har fundet det før omtalte kabel tre ledere med skærm, der er fysisk
adskilt, men som hænger sammen i plastic'en. Det er købt i Bilka og er et
DVD/PC kabel  på 10 meter.
In-ear'en trækker vi fra mikseren fra en enkelt jack, som vi vil splitte til
to jack - een til hver. Det skulle den vel nok kunne trække??

Der er to spørgsmål:

Hvordan påvirker det partners stereosignal, hvis jeg nu vælger kun at køre
mono (ved at købe et mono-stik). Bliver hans til mono og hvad værre kunne
være.... futter mixeren af??

Er der nogen der ville kunne sige noget imod at bruge det kabel til
mikrofon??
Det vi bruger nu er et lidt tykkere coaxskærmet kabel, men detteher er jo
noget tyndere. Jeg ved ikke så meget om skærmen, men de kunne i måske
fortælle om.

Jesper

Re: Futter sammenlægning af et stereooutput mixeren af??

<snips happens>

Hvis du laver mono ved at lægge højre og venstre sammen, så bliver hans også
mono. Hvis du laver mono ved kun at tage den ene kanal, er hans signal
stadig stereo. Mixeren burde ikke futte af. De fleste mixere er
kortslutnings-sikrede - eller burde være det.

Mikrofoner skal som regel have 2 leder plus skærm... og det du har nu er tre
gange 1 leder plus skærm. Vil du til at stoppe mere end et guitar signal og
et stereo in-ear signal i det samme kabel?

/Preben Friis

Re: Futter sammenlægning af et stereooutput mixeren af??

tre
og

Ved nærmere eftertanke - nej :o)
Jeg vil nu køre in-ear og guitar og så bruge de gamle mike-kabler.

Tak for hjælpen

Jesper

Site Timeline