Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet

Jeg har jo været med på den eksperimenterende front
inden for elektronik i mange år efterhånden. Har bygget
et utal af prototyper på Veroboard og med dead bug
metoden, og det har så været fint nok. Men for ikke så
længe siden købte jeg et såkaldt "Fumlebrædt" også
kaldet et "Bread Board" og en håndfuld ledninger, og
det er da en af de bedste investeringer jeg har lavet i
den seneste tid, det er vel nok nemt og ubesværet at
arbejde med, og så kræver det jo ingen loddekolbe,
så det er meget hurtigt adskilt igen. Så har du ikke
sådan et, ja så overvej om du ikke kunne have brug
for et, jeg kan anbefale det.

Denne model her fungere lige så fint som dyre udgaver:

http://www.pc-elektronik.dk/shop/productinfo.asp?id78%30

og disse ledninger er rigtig fine at arbejde med:

http://www.let-elektronik.dk/bb_jumper_wire.htm

Men lige en advarsel, hvis man kikker på dette billede:

http://www.let-elektronik.dk/bb_basic.htm

så bemærker man at se to blå og røde PWR rail's i
hver side er afbrudt, hvilket jo indikere at de rail's
er afbrudte i midten. Men det bemærkede jeg ikke
på de 2 boards jeg har, da det ikke er mærket, så
de første gange havde jeg besvær med svævende
stel og den slags.

Så kik her:

http://www.sandcastle.dk/artikler/bb.jpg

Max

Re: Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet
Hej Max

Nu virker linket ikke direkte, desværre, men jeg kan anbefale den her:
http://cgi.ebay.de/2-860-Points-combination-Solderless-Breadboard-ES39-/200491807691

Håber linken kan bruges,

Har selv 3 sæt af dem, købt dette sted, og de er bare super..

Mvh Hauge

Re: Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet
Hej Hauge

Ja, jeg beklager at den ikke virker, virker OK her, men det
skyldes nok at man har været på siden.

Men kik under Fumleboards.

http://cgi.ebay.de/2-860-Points-combination-Solderless-Breadboard-ES39-/200491807691

De ser gode ud, og der er jo plads på dem.

Jeg har forøvrigt limet min op på en træplade sammen med en
5V og 12V forsyning og så et Arduino Duemilanove Board.

Max

Re: Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet
On Sat, 10 Jul 2010 11:44:15 +0200, "Max"

Jeg bruger bare 0,4mm ringeledning i stedet - det er gratis.
--
OV1A Jens

 Whoever ordered pizza by fax, please clean the machine.

Re: Fumlebræddet, et lille mirakel i værkstedet
Hej Jens

Det med gratis må vel være noget der gælder personligt for dig ? :)

Ja, det kan bruges, men jeg hader disse stive ledninger.

Max

Site Timeline