Fuktighetsensor

Jeg ønsker å prøve fuktighetsensoren
SHT75 fra Sensirion

http://www.sensirion.com/en/01_humidity_sensors/00_humidity_sensors.htm

Men hvor er den til salgs for dødelige personer?

HM

Re: Fuktighetsensor

Har du kigget hos Elfa, Farnell, Digikey og lign. steder?

- Lars

Re: Fuktighetsensor
Lars Kristensen skreiv:

Firma som RS, Farnell og AVNET er ikke tilgjengelige for vanlige
dødelige mennesker. Den kom ikke fren på elfa da geg søkte for et års
tid siden. Heller ikke nå da jeg søkte på DigiKey.

Ellers så synes jeg at du bør ha generell tillit andre mennesker, at de
har forsøkt å finne egnede forhandlere.

Et søk på "sensirion + SHT75" (SHT71) burde normalt gi brukbare treff.

HM

Re: Fuktighetsensor

Jeg har en gang købt en hos Farnell:
http://dk.farnell.com/sensirion/sht75/sensor-humidity-temp-v4/dp/1590514

... men de er jo rasende dyre, så jeg endte med at købe nogle SMTHS07
sensorer hos ELFA, de er ikke helt så børnevenlige og kræver at man selv
måler kapacitansen med et par digitale io porte og man skal også selv
bøvle med kalibrering: http://dren.dk/sensor-ctrl.html

Re: Fuktighetsensor
Flemming Frandsen skreiv:

Takk.
Jeg er enig, prisen synes noe i det drygeste laget, men jeg har fått
klar beskjed fra barna mine: Mine tanker om priser tilhører forrige
generasjon. Jeg får diskutere prisen med dem som skal betale. Jeg skal
bare bygge. (Jeg er lykkelig!)

Ellers, Farnell handler bare med "udødelige vesener", som registrerte
firmaer. Det er, for meg, meget komplisert å handle med dem.

Når det gjelder varianten fra ELFA, er jeg mer skeptisk. Jeg tror jeg
mangler nødvendig test og kalibreringsutstyr, så den har jeg foreløbig
"lagt bort".