Fugtstyret relæ

Kan man få et lille relæ, der går til/fra udfra om det udsættes
for vandbelastning eller ej? Kan man få en udvidet udgave, der
gør det samme udfra en relativ fugtighed på fx. 60%

Lars

Re: Fugtstyret relæ

Vandbelastning ??
I en kaffemaskien er der oftest en switch der kigger på om der er vand i
røret fra beholderen og ned til varmelegemet,. Dybest set en
gummimembran og en letgående switch. når der er vad, trykker det på
membranen og aktiverer kontakten. Er der ingen vand, slukker man for
gennemstømningskogeren.

"Fugtighedsrelæer" sidder der tit i badeværelseventialtorer. Kombiner
det med den anedn føler og du har, hvad du skal bruge.

Re: Fugtstyret relæ
er
set en
det på
man for

Fint nok, men jeg skal bruge flere og så mange kaffemaskiner har
jeg ikke :-) Jeg er på udkig efter en switch efter lidt a dit
beskrevne princip, men hvor får jeg sådan nogen?

Kombiner

Det samme gælder her. Jeg har brug for fugtighedsrelæet og skal
ikke købe adskillige ventilatorer, men din idé er god nok.

Lars

Re: Fugtstyret relæ

ELtech Comp. A/S har relæer i den tæthedsklasse du efterlyser, ring til Jan
Larsen på 43200723

/CLaus

Re: Fugtstyret relæ
ring

Tak for forsøget Claus, men du må vidst revidere din viden
omkring din kilde, for han solgte ikke noget af det jeg
efterspørger, og han kunne heller ikke oplyse om nogen der
gjorde.

Har nogen et andet bud?

Lars

Re: Fugtstyret relæ

Hej  Lars
Prøv at søge på Hygrostat

Flemming

Re: Fugtstyret relæ

Nærmeste hårde hvidevarereperatør :-)

Som færdigt relæ ?
Hvad skal det styre ?

Snakker vi 230 volt eller elektronik, eller ????

Som færdigt relæ kan det sikker fås hos en
elektiker/automatikmekaniker/styringsleverandør.

Som elektronikdel kan den fås mange steder, så skal du blot forbinde den
til processor/analog elektronik.

Re: Fugtstyret relæ
Hej

Vi har en del af disse siddende til at detektere fugt. Sensoren kan du selv
lave. Nogle af følerne ligner trækpapir med et par ledninger.

http://62.110.11.151/pdf/DK/SV120230.pdf

Jeg fandt linket via denne side.

http://www.gavazzi-automation.com/ac/dk/GPSwitch.asp

Mvh. - Poul Erik

Re: Fugtstyret relæ

Dete er ret on/off ved en mass fugtughed er det ikke

Niveau kontakt, den nemmeste ting i hele verden at lave, en ledende
vædske, en modstand og en transistor :-)

He, Carlos Pizzaria :-)